sobota, 23 października 2021

Rozważania literackie cz.2...

 Poszukiwanie…


 

 

 

 


 

Szukam! I wołam!
Gdzie jesteś Boże, gdzie?


Ja?
Zawsze jestem przy tobie!
Nie czuj się wiec opuszczonym, nigdy…
Przemawiam do Ciebie na różne sposoby
Słuchaj mnie w swojej duszy w wyciszonym umyśle
W każdym swym kroku i wiedz, że gdy pytasz o cokolwiek
Ja już tobie odpowiedziałem…
A odpowiedź tę znajdziesz:
W wydrukowanym (na przykład) artykule
W przesłaniu, które gdzieś zostanie wygłoszone
W filmie właśnie powstałym oraz wchodzącym na ekrany
W piosence skomponowanej wczoraj tylko dla ciebie
W słowach, które wypowie ktoś najbliższy tobie
I w sercu pozyskanego przyjaciela
……………………………………………
Moją dla ciebie prawdę obwieszcza szept wiatru
Plusk potoku grzmot pioruna i stukot deszczu za oknem
Ja – to ziemia, którą czujesz pod swoimi stopami
To przyciąganie księżyca i światło słoneczne
Moja prawda to pomoc w każdej potrzebie
Jest tak przejmująca jak nocne niebo
Albo ufna jak gaworzenie dziecka
I głośna jak dudniące bicie serca
Lub cicha jak oddech jedności
………………………………….
Wiedz, że nie zostawię cię nigdy w potrzebie
Gdyż to TY jesteś najdoskonalszym moim dziełem !
Przywołuj mnie ilekroć tylko tak uznasz
A przybędę zawsze z prawdą miłości
I ze światłością wieczną
Dla ciebie !
………





 

 

...............................

Wybrane cytaty wyszukałam we wspomnianej już wcześniej książce (4 tomy w tłumaczeniu polskim) "Rozmowy z Bogiem" Natana Donalda Walsch'a, w przekładzie Sławomira Studniarza. Złożyłam te cytaty w piękną poezję. Myślę, że warto poczytać i przemyśleć te przepiękne i bardzo optymistyczne słowa, które Bóg do nas (!) kieruje. W części 1.)Rozważań literackich pytanie brzmiało "Kim jesteś Boże?" (i dla przypomnienia załączam link do tamtego wiersza tj. do cz.1.). W cz.2.) pytanie brzmi: "Gdzie jesteś Boże, gdzie?", a link do poprzedniej części poniżej:

Rozważania literackie cz.1.)

Pozdrawiam serdecznie - Majka


3 komentarze:

  1. Są tak pięknie że nie odważę się komentować

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana Renatko
    Dziękuję,że się odezwałaś, do tego tak pięknie i tak subtelnie...
    Już myślałam, że tylko ja mam "bzika" jakiegoś na punkcie niezwykłości powyższego tekstu. Reniu, skarbem jesteś. Przecież tego nie trzeba komentować, wystarczył Twój głos, głos osoby wrażliwej na literaturę. Za to bardzo Tobie dziękuję i przytulam serdecznie. Wszystkich także pozdrawiam i zachęcam: poczytajcie tylko! To naprawdę jest piękne!
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie jesteś Boże ,nie raz zadajemy sobie to pytanie? ale on jest stale przy nas .Trzyma nas za rękę jeżeli mu tylko na to pozwolimy .więć chciejmy tego nie bójmy się Naszego Ojca .promy GO W KAŻDEJ CHWILI ,JAK CZUJEMY POTRZEBĘ A ON NA PEWNO O NAS NIE ZAPOMNIJ
    dZIĘKUJĘ ZA PIĘKNE CYTATY
    POZDRAWIAM cIĘ mARYSIA c
    s .

    OdpowiedzUsuń