piątek, 28 października 2022

Ś w i ę t u j e m y . . .

1.XI. Wszystkich Świętych                                                                                                                          2.XI. Święto Zmarłych 

 

 M o g i ł y

 



 

 

 

 

 

 

Pomniki pamięci…
Potrzebne tylko żyjącym
Zatrzymujemy się w zamyśleniu
Świecąc światełko każdemu
Kto odszedł ...



 

Gdzieś tam w zaświatach każdy się cieszy naszą pamięcią
A my? Zwyczajnie po ludzku wierzymy i czujemy
Że wciąż są w zasięgu naszej dlań modlitwy
Że widzą wspierają i cieszą się z nami
Naszymi sukcesami a troski
Dzielą z nami po równo
………..
Nad mogiłą
Skupiamy myśli o doczesności
Pamiętamy to co najlepsze i wierzymy
Że kiedyś przecież się zobaczymy
Ta wiara potrzebna nam
Najbardziej!



 

Cmentarze
To piękne Miasta Umarłych
Choć żyjących inaczej - w boskiej miłości
Wierzymy, że jesteście najbliżej nas
Jak tylko to możliwe i że mamy
Wasze ogromne wsparcie
W każdej sytuacji




 

 

 

Kochani - do zobaczenia
Kiedyś!



 

 

 

 

 


 

 

 

1/2 Listopada 2022...Dzień Wszystkich Świętych i Święto Zmarłych (tzw. Dzień Zaduszny). Pisałam kiedyś o tym, że ten drugi dzień jest niemniej ważny niż pierwszy. One są równoważne i tak je traktujmy. Mam tak od dzieciństwa, które spędziłam pod Sandomierzem i taka tradycja trwa tam do dzisiaj.

Te Święta są okazją dla naszych podsumowań życia i do jego oceny w kontekście przyszłego ostatecznego dla wszystkich (!) wydarzenia. Nie bójmy się takich myśli. Gorzej byłoby być zaskoczonym i zagubionym w chwili ostateczności. Ja wiem i wierzę, że na mnie będą czekać moi najbliżsi i podadzą mi rękę w potrzebie. Tego życzę wszystkim, takiego spokoju i podobnej wiary. Serdecznie pozdrawiam i pięknego świętowania, które wcale nie powinno być smutne - Majka

 





4 komentarze:

  1. MAJU

    przesyłam moje przemyslenia odnosnie zamieszconego wyzej tekstu pt: Mogiły .
    Sa 2 swieta 1 Wzystkich sw jest to świeto radosci _ poniewaz osoby zmarłe .zyja nadzieja że ich udreka sie skończyła na tym łez padole ,teraz czekaja na życie Wieczne .wesela się i my równiez powinnismy w tym dniu byc szcześliwi .
    2 Swieto Dzien Zaduszny
    2 listopada to dzien zadumy modlitwy nasze za wszystkich zmarłych .modlimy sie o ich zbawienie
    w kosciołach odbywaja sie msze Wypominkowe _ wymieniamy ich imiona aby Dobry Bog darował Im przewinienia i zaprowadził do Raju

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękne są te rozważania...
      Dziękuję bardzo Marysiu i pozdrawiam
      Majka

      Usuń
  2. Swieto Wszystkich Sw. jest pieknym świetem cmentarze pełne .ludzi zyjących pamietających o tych co odeszli juz przed Nami do innego .lepszego świata ,
    Mogiły lśnia swiatełkami przypominającymi pamięć o Nich , przepiekne chryzantemy .,kwiaty o przecudnych kolorach ,wszystko ku czci pamieci o Nich ,Jest to okres zadumy ,nad Naszym zyciem .
    Kiedyś tez tam będziemy ,spotkamy sie wszyscy .
    Do zobaczenia w tamtym świecie .Niech tak sie stanie .

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję na piękne świętowanie...
    Zapowiedziano słoneczną pogodę, a i ciepło jest dostateczne, dzisiaj aż nadto, spociłam się w autobusowym tłoku i straszne były korki. Na zabiegi spóźniłam się 20 minut i tyle tylko straciłam, ale szczęśliwie kończą mi się na dniu dzisiejszym zabiegi rehabilitacyjne i mam nadzieję na więcej luzu i świętowanie.
    Marysiu,
    dziękuję że zaglądasz na naszego bloga.
    To miło, że o nas pamiętasz i że nasze rozważania zbiegają się tematycznie. 1 listopada jest dniem wszystkich świętych, a tych mamy wielu panteonie chrześcijaństwa. Naszych bliskich wspominamy 2 listopada. Będzie okazja do długich i pięknych spacerów i rodzinnych spotkań. Tego nam wszystkim życzę i pozdrawiam Majka

    OdpowiedzUsuń