piątek, 15 kwietnia 2022

Zmartwychwstanie!

Alleluja!

......................
Kochani
Rodzinnych spokojnych i zdrowych świąt
  Zmartwychwstania Pańskiego
Kolorowych pisanek i tradycyjnie mokrego Dyngusa

                                                                      
........................................................ 

        Tylko się nie oddalaj

Są takie ręce - które każdego w mroku odnajdą
Są takie oczy - które zmarzniętego serca lód rozkruszą
Są też ramiona - które każdą rozedrganą duszę przygarną
I słowa - co melodią swoją i mnie i ciebie wzruszą...

Jest taka myśl - która nakarmi pustkę niczym pajdą chleba
I siła aż taka - co płomień nadziei podsyci nim do końca zgaśnie
Są uczynki - które chmurność z twej twarzy odgarną
A wszystko to - to najbliższa bliskość właśnie

........................

Posłuchajmy jeszcze pięknej pieśni "Alleluja" w tym po polsku...

1. Hallelujah - wykonanie polskie... 

2. Hallelujah - inne, równie piękne wykonanie... 

3. Hallelujah - Leonard Cohen 

4. Hallelujah - Andre Rieu, 2017r. 

5. Noc księżycowa - wyk: luty 2022r. pieśń ukraińska... 

( przepiękna pieśń dedykowana walczącym o wolność ...)

.....................................

...............................
Najpiękniejszych Świąt życzy - Majka

 


9 komentarzy:

  1. Majeczko kochana! Świętujmy radośnie i z nadzieją na lepszą przyszłość. Ściskam i mocno przytulam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za przemiła niespodzianka...
      Witaj Antonia, witaj już świątecznie w naszych progach. Pamiętamy, że jesteś sympatykiem PnŻ-u, a moją wspaniałą Przyjaciółką! Odkąd? od zawsze o ile pamiętam.
      Świętujmy, najpiękniej jak tylko się da...
      Dziękuję że jesteś, i też przytulam
      Majka

      Usuń
    2. Majeczko! Pierwsze, piękne wykonanie Hallelujah zawdzięczamy Leonardowi Cohenowi... a później zespołowi Andre Riou z trzema solistkami... coś pięknego! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Witaj Czesławie...
    Myślałam o Twoich wyborach, kiedy zamieszczałam swoje.
    Leonard Cohen podpadł mi ostatnio, może się domyślasz dlaczego i dlatego nie od niego zaczęłam. Wybór polskiego nagrania uznałam za naprawdę dobry i oto jest. Ale postaram się dodać jeszcze te dwa o których piszesz... Wesołego Alleluja! i do do następnego usłyszenia -
    majka

    OdpowiedzUsuń
  3. Majko! Za co podpadł Ci Leonard Cohen - skoro facet nie żyje od kilku lat? pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..z pewnej wypowiedzi, którą powiedział za życia, ale do mnie dotarła ta wypowiedz w ub.roku i gdy zrozumiałam jej sens..
      Koniec kropka Czesławie.
      Alleluja!

      Usuń
  4. Majko! Przede wszystkim dziękuję Ci za ten piękny wierszyk! Coś pięknego!...że też nikt tego nie zauważył...Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..miło mi to usłyszeć, a sądzę, że inni też zauważyli, bo jest duża poczytność i ja to to widzę, ale nie wszystkim udaje się wejść w komentarze. Może potrzebne byłoby szkolenie? sama nie wiem...
      Pomyślimy nad tym w najbliższej przyszłości.
      Pozdrawiam - ms

      Usuń
  5. Dziękuję wszystkim - licznie czytającym...
    Domyślam się, że ta liczebność wynika z wielokrotnego czytania przez te same osoby ciekawe nowych komentarzy i ich dyskusji między sobą. Często mocnych, zawsze bardzo ważnych - bo prawdziwych i naszych spraw tyczących się. Jesteście więc kochani Czytelnicy ciekawi nie tylko świata, ale naszych relacji i naszego zdania w przeróżnych sprawach życia. Gratuluję Wam tej ciekawości (!) i bardzo mnie ona raduje, bardzo... Dziękuję że jesteście i pozdrawiam miłej niedzieli życząc
    Majka

    OdpowiedzUsuń