poniedziałek, 14 października 2019

Złapana w sieć "babiego lata" . . .



Babie lato 2019
WROCŁAW












W ciepły słoneczny dzień października
Niespodziewanie oplotła mnie sieć
Jesiennego babiego lata
  
Gdzie?
Wszędzie!

Na Milenijnym Moście
Spadła na mnie nagle  i . . .
Omotała z ogromną wnikliwością
Moją głowę włosy twarz oczy i usta
Ręce odkryte więc czuję oplatające nitki
Nie kończące się i bez logicznego początku
Może i były jedwabne lecz łaskotały dotkliwie
Broniąc się zbierałam dłońmi wszędobylskie nici
Nie widzę ich wcale ale je czuję jak jakieś natręctwo
Tak dotkliwe że nie dałam rady uporać się z problemem
Szłam więc dalej zrezygnowana i owinięta tym welonem absurdu
Bez możliwości obrony czy sterowania tak nagłym zjawiskiem
Zła na ten stan rzeczy i absolutnie bezradna (!)













Pierwszy raz poczułam się tak skutecznie zniewolona
I to czym? Urokami najpiękniejszej pory roku
Najbardziej ukochanej przeze mnie
Polskiej jesieni











Maja Maria Stanek, 14 października (południe) 2019 r
Bezpardonowo dzisiaj pokonana czym? Gigantyczną nicią babiego lata…

Serdecznie Państwa pozdrawiam ciekawa bardzo...
Czy przydarzyło się komuś coś podobnego?..

7 komentarzy:

  1. Majeczko! Jesteś THE BEST! Jak wcześniej pisałem, należy Ci się ,,Pióro Fredry'' bez dwóch zdań! (niczym burkowi micha!). Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halo Czesław,
      dawno nie rozmawialiśmy, ale...
      Widziałam zdjęcia z Przestrzeni Trzeciego Wieku, gdzie wyglądałeś bardzo wytwornie, bardzo! Ze zdumienia szczęka mi opadła. Dzięki wielkie że tu zaglądasz. Gratuluje udziału w tańcach i wyglądu także. I pozdrawiam serdecznie Majka

      Usuń
  2. Majeczko kochana! Nadeszła jesień, i nadszedł Twój długo przeze mnie wypatrywany wiersz. Ale jakże inny, nie było szelestu liści i ich zapachu, kolorów, a zakrólowało babie lato! I to jest piękne!
    Z najlepszymi życzeniami, pozdrawiam gorąco, mocno przytulam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś Antonia...
      Dziękuję kochana ze jesteś, i cieszę się że też spodobała się Tobie moja przygoda. Prawdziwa i przyznaję dotkliwa. Ale zakochana absolutnie w pięknej jesieni, przecież nie mogę i umie się długo gniewać. Dobrze że zostałam aż tak doświadczona bo (dzięki temu) mamy szczegółowy opis tego zdarzenia. A takiego jeszcze nie było!
      Ja już zaliczyłam wszystkie możliwe urlopy. Odezwę się na dłuższe pogadanie. Przytulam i pozdrawiam serdecznie Majka

      Usuń
  3. babie latow
    wplątana w nici babiego lata
    przypływasz do mnie jak co roku
    trochę zdziwiona,trochę zmieniona
    taki nieśmiały jest krok Twój

    Chcesz ze mną zostać?
    ale odejdziesz tak jak nie jeden już raz
    tylko wspomnienie i wiersza tchnienie
    być może sobie zachowa czas.

    TO dla Ciebie Majeczko ,za tak piękny Twój wiersz
    MARYLA SREBNIAK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urzekłaś mnie totalnie...
      Marysiu, coś pięknego, leciutkie i zwiewne, takie "na paluszkach" po chmurce bieganie. Pokazuj częściej swoje talenty. Zapraszamy do nas. Możesz spokojnie do nas słać, a ja będę to publikować w naszym , dla wszystkich!OK?
      Tym razem zachowam Twoje słowa dla siebie, bo do mnie je kierujesz. Są piękne i najpiękniej dziękuję. To dla mnie wielkie wyróżnienie. Uściski dla Ciebie ode mnie i pa pa Majka
      ps
      Zapraszam do naszego saloniku poważnie.
      Będziemy się wszyscy cieszyć!

      Usuń
    2. ...miało być "w naszym saloniku" to miejsce dla wszystkich, więc serio zapraszam - majka

      Usuń