niedziela, 24 marca 2024

Rozważania na Wielki Tydzień...

 ...zmieniać świat? tak! ale…


 



   
     

      Jak to zrobić?



 Zmienić świat tak 
Aby wszyscy byli szczęśliwi . . .
To najpiękniejsze marzenie każdego!
A jak to uczynić. Kogo zapytać?
Czy jest to możliwe?
I czy się uda?


Trudne pytania
Niewykonalne ale natrętne
Długo myślałam nad zawiłością tychże…
Starałam się chciałam dyskutowałam z mądrymi
Ale każde urządzanie świata jest i będzie subiektywne
Będzie się to działo wg (np.) mojego wyobrażenia
Wg nawet najlepszych ale moich tylko
Pomysłów czy działań
A inni?
Przecież widzą doskonałość po swojemu inaczej
Przeciwnie mojej całkiem inną jeszcze
Może lepszą? Sprawiedliwszą?
A nawet taka nigdy nie jest
Doskonała bo są tacy
Jeszcze
Którym nic i nigdy się nie podoba!
Kto mógłby nam pomóc? Testowano
Już wszystkie ustroje i też jest źle
Czy doskonałość jest realna ?
Może dlatego jest tak
Nieosiągalna i...
Tak trudna?



Doskonałość? ależ tak !
Należy do niej dążyć i nie przestawać
Jej poszukiwań! Cywilizacja zaszła już tak daleko
Że zaprzestanie dążenia do niej
Właśnie teraz stało się 
Już niemożliwe!



 





Trzeba, aby metody tych poszukiwań były pokojowe, naukowe, służące dla dobra ludzkości, bo w przeciwnym razie NATURA zacznie sama wymuszać swoje prawa co może pociągać za sobą nieoczekiwane i przypadkowe ofiary. Zastanawia mnie, skąd biorą się aż tak agresywne zapędy rządzących tym światem? Czemu nie szuka się kompromisów, zgody i pokoju? Skąd tyle w nas (w ludziach) agresji? Nie wiem. Nie umiem odpowiedzieć na wiele tych trudnych pytań. Odpowiedzi innych ludzi, naukowców też nie zawsze są pokojowe. Stąd tyle w nas frustracji. Naszych lęków  i niepokój o przyszłość? Naszych czyli niewinnej, bezbronnej, cywilnej ludności, która najczęściej pada ofiarą agresji i ona zawsze jest najbardziej narażana... Ale poszukiwań dobrych rozwiązań nie można, nie wolno zaprzestać. Tak uważam i sądzę, że wielu z nas myśli podobnie. Życzę Kochani - nam wszystkim spokoju na czas przedświątecznych porządków i przygotowań do największego wydarzenia tj. Zmartwychwstania...

Pozdrawiam najserdeczniej i do usłyszenia - Majka

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz