poniedziałek, 20 stycznia 2014

Drogie Babcie - ś w i ę t u j e m y i . . ..












Święto Babci
Zamyśliła się stara kobieta nad sobą…
Hm… dzieci moje są moją ozdobą
I uśmiecha się do odległych myśli
Ona pamięta, i tak to wspomina
Życia swojego nie zapomina…
.
Ale czy tamte dzieci to wiedzą?
I jak na tę szczególną troskę
Współcześnie odpowiedzą? …
Dzisiaj  ona  jest   B a b c i ą
I bardzo kocha swoje wnuki
Nie szczędzi czasu, troski, nauki
Cierpliwie, uważnie odpowiada
na każde, najdziwniejsze pytanie
lgną więc wnuczęta do Babci
bo żadne z nich nigdy, nigdy..
nie przytulone nie pozostanie
Taka  szczególna to miłość !
I wielkie dzieciom  oddanie
Zapewne do końca świata
Babciom już tak pozostanie.
One kochają jakże inaczej...
Bezwarunkowo, cicho, mądrze..
Ich miłość ma więcej znaczeń
I odbierana jest dobrze..












Babcie są skarbem  edukacyjnym
Ostoją rodzin, ucieczką „winnych”..
Bo karać dzieci nie wolno nigdy
ni małych, ni większych, ni innych.
Babcie - niech nigdy nie odchodzą
Bo wnuki się z tym nie pogodzą,…
Potrzebują was co dzień i w święta
I każda Babcia niech to pamięta.
MS

Wszystkiego najlepszego drogie Babcie!

4 komentarze:

  1. Majeczko! Jak tu Cię nie kochać? Dzięki za ten piękny wierszyk i wszystkie inne. Pozdrawiam serdecznie i ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie ucieszył Twój głos Antonia,
      wiem jak wiele masz pracy w swoim domowym otoczeniu, tym bardziej doceniam że pomimo wszystko zawsze jesteś blisko nas, bardzo serdecznie dziękuję. I przytulam życząc zdrowia Tobie i najbliższym.

      Usuń
  2. Ja babcia Basia bardzo Ci Majeczko dziękuję za cudny wierszyk.
    Powiedz mi czy ta śliczna dziewczynka to Twoja wnusia?
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Babciu Kochana....
      Cieszę się na taki miły głoś babci z prawdziwego zdarzenia.
      Ja też jestem już babcią, a ta dziewczynka to faktycznie moja wnuczka Maja Maria. Jest moją absolutną dumą. ale tutaj trzeba mi było bardzo ciepłego symbolu, i z wielu innych - ten pasował mi najbardziej, więc przepraszam za tę (niecelową) ale 'prywatę'. I duży buziaczek Tobie ode mnie.pa pa.

      Usuń