poniedziałek, 24 czerwca 2019

Zrozumieć kobietę?... chyba się nie da…


         Paradoks



 









Przyszedł do mnie nagle
Nie wtedy gdy go czekałam
Przyszedł między nocą a dniem
I stał się jak myśl niedokończona
Niekompletna.. czekaniem zmęczona
Naznaczona zdziwieniem

Przyszedł
Choć niechciany. . .
Natrętnie wnikał w moje myśli
Skradł mozolnie budowane grodzenie
Od całkiem obcego minionego świata
Zburzył porządek dnia i spokój nocy
Bez pardonu rozpychał horyzonty
Silnymi ramionami
O nic nie pytając


 

A ja ?
Bez sprzeciwu
Odpowiedziałam słowami cytatu
Że: „uczty wydać to już nie mogę...
A skromną kolację obiecywać głupio”
I niespodziewanie dla samej siebie
Zgodziłam się zwyczajnie
Na wszystko wszystko!
Czy to ma sens? 
Nie wiem 

 

Bądźcie piękni, zdrowi, radośni i szczęśliwi nie tylko dzisiaj, ale absolutnie zawsze, OK?

Wszystkim Janom, Jankom i Janeczkom - artystyczne 100 LAT 

Pozdrawiam serdecznie Majka

 

4 komentarze:

  1. Majko! Z tym tytułem trafiłaś w samo sedno..! A w imieniu Solenizantów i nie tylko(!) wielkie Dzięki! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda?
      Też uważam, że takie paradoksy dają do myślenia, ale to i tak nie zmienia faktu, że Kobieta zmienną jest istotą i dość nieprzewidywalną. Dlatego wymaga wielkiej uważności! i tę właśnie zalecam wszystkim starającym się...
      Pozdrawiam serdecznie Majka

      Usuń
  2. Kochana Majeczko! Twój wiersz to cała mądrość świata, siebie jest trudno zrozumieć, a co dopiero KOBIETĘ? CZŁOWIEKA? Jestem Ci wdzięczna za to, że tak pięknie o tym piszesz i jak zwykle czekam na więcej....
    Uściski i serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antonia...
      Jak Ty to pięknie powiedziałaś, że jest w nim "cała mądrość świata", rany Julek, a każde następne Twoje zdanie to istna perełka: siebie zrozumieć trudno, a cóż dopiero Kobietę! Człowieka! Boże kochany, jak Ty potrafisz pięknie oprawić każdą napisaną rzecz. Jak można by nie kochać takiej Antonii jak Ty? Nie da się i już. Dziękuję bardzo. To ja jestem wdzięczna Tobie za to że jesteś. Przytulam i 1000 serdeczności Majka

      Usuń