wtorek, 14 października 2014

(III) Krótka relacja z wyjazdu integracyjnego stowarzyszenia Pomysł na Życie.

Wyjazd do Jugowic w terminie 10-12.X.14 ( 2 noclegi ) zorganizowała Asia Zaremba. W wyjeździe uczestniczyły 24 osoby. Jechaliśmy busikiem a kilka osób  własnymi samochodami. Mieszkaliśmy w Albertówce - hotelu z zabudowaniami gospodarczymi - która jest własnością fundacji księdza Franciszka Głoda, pod tą samą nazwą.
Fundacja ma charakter resocjalizacyjny i głównie  opiekuje się bezdomnymi ( jest ich obecnie ok.20 osób - wszyscy pracują w kompleksie gospodarczo-hotelowym) ). Ksiądz to znana od ponad 20 lat postać dolnośląska: proboszcz parafii na ul. Grabiszyńskiej, twórca kuchni dla bezdomnych, filozof, wykładowca akademicki, pisarz i fundator - obecnie na emeryturze. Przywitał nas osobiście i uczestniczył w większości posiłków, które przygotowywali jego podopieczni, w większości z produktów pochodzących z tamtejszego gospodarstwa.  Wszystko było świeżutkie i smaczne. Szczególnie znane są ich białe sery, robione z mleka krowiego, owczego i koziego.
W piątek po przyjeździe i kolacji zrobiliśmy spacer do pobliskiego  pałacu a wieczorem oprócz  biesiadowania ( integracji, obchodzenia 1szej rocznicy Tuptusi i 3ciej Teatrzyku)  czekała na nas dodatkowa atrakcja i niespodzianka: Alicja Nowak  robiła 60tkę ( jaka młoda!!) i stawiała szampana oraz  trzy blaszki pysznego domowego ciasta. Ciasta było tak dużo, że na każdy dzień mieliśmy blaszkę innego ciasta.
W sobotę ( za namową księdza ), z przewodniczką panią Angelą ( z fundacji ) przy przepięknej słonecznej pogodzie zrobiliśmy kilkugodzinną wycieczkę po gospodarstwie fundacji "Albertówka". Piękna pagórkowata okolica, z przepięknymi widokami, stawami i zwierzętami wypasanymi na łąkach
A wieczorem zamiast kolacji mieliśmy grila i ognisko z bigosem, kiełbaskami, kaszanką, grzańcem i różnymi innymi napojami.
Kiedy zrobiło się bardzo ciemno przenieśliśmy się do budynku na dalsza pogawędkę, którą zakończyło przed godziną  24tą  ostrzegawcze stukanie z pobliskiego pokoju.
W niedzielę ( po mszy w naszym budynku ), już sami, poszliśmy do poniemieckiej sztolni                 " Włodarz". Piękna wycieczka, pogoda także a kilometrów sporo. Niektórzy po przyjeździe mieli nawet  zakwasy - takie słuchy mnie doszły.
Po późniejszym obiedzie, pakowanko i dodatkowy ( busik się trochę spóźnił ) spacerek po ciekawym i rozbudowującym się gospodarstwie księdza i powrót do domu.
Niewykluczone, że będzie to miejsce naszych stałych, okolicznościowych wyjazdów stowarzyszeniowych, zważywszy na atrakcyjną cenę i serdeczną gościnę Gospodarzy.
W poniedziałek ( 13.X.- to faktyczna data urodzin Alicji )  wieczorem na gimnastyce ze Zdzisią na Jeleniej nasza jubilatka dostała od uczestników wyjazdu do Jugowic bukiet kwiatów. Nabyciem świeżych kwiatów ( fioletowe tulipany) na giełdzie, ich pięknym ułożeniem i udekorowaniem ( cyfra zrobiona z jarzębiny ) i dostarczeniem na Jelenią zajęła się tradycyjnie Basia Drejer-zdjęcia  poniżej.  KONIEC trzy (I, II, III) odcinkowej relacji z wyjazdu.