czwartek, 11 marca 2021

Idzie wiosna i ważna jest nie tylko aktywność fizyczna...

 Dzień dobry

 Dzisiaj polecam także aktywność intelektualną;

 

 

Przeczytałam ostatnio wiele ciekawych książek.
Wymienię choć kilka, aby Was zachęcić do przeczytania także tych. Przecież wiem, że wszyscy czytamy, ale takie info- z pierwszej  (życzliwej) ręki, że np taka czy inna książka jest niezwykła i warta przeczytania również, to chyba nie jest nic złego? Ja bardzo pamiętam i cenię sobie czytane i polecane książki przez naszą wspaniałą Koleżankę i sympatyczkę naszego Stowarzyszenia Antoninę Kazuń. Pamiętacie? Niektórzy pewnie tak. Czyniła to tu, na naszym blogu. Dawała  wspaniałe relacje z przeczytanych lektur. Dla mnie była i zawsze jest, świetną inicjatorką aktywności intelektualnych. Pozdrawiamy Cię Antonia serdecznie...


Kochani, dzisiaj polecam wspaniały reportaż Jana Zaca "Przeżyłem własną śmierć". Prawdziwa, naturalnie napisana w niezbyt wyszukany, ani też zbyt literacki sposób. Rodzaj świetnego pamiętnika.  Zwyczajnie, od serca. Może dlatego tak mnie ujęła? Bardzo polecam.

 

 Inną pozycją zasługującą na uwagę (wg mnie) jest "Samotność odległych gwiazd" Kate Ling. Autorka  znalazła niezwykły sposób na to, aby pokazać nam czytelnikom - czym jest prawdziwa wolność w odległej przestrzeni kosmicznej... A zakazana miłość bywa tam ...tak zakazana, tak mocna i tak niemożliwa..., że tylko ogromny strach bywa równie przerażający.  Jak patrzeć na siebie w kontekście tego wyzwania, szczególnie wtedy, gdy wyborem jest alternatywa: wolność czyli ryzykowna ucieczka w nieznane, czyli świadomy wybór śmierci, albo dożywotnia niewola uczuciowa. Podtytuł to : ,,tam, gdzie wybór jest buntem". Ciekawe widzenie w tym kontekście wolności, miłości i wolnej woli właśnie w świetle prawa obowiązującego w 'tamtym" kosmosie to jest jakby zdefiniowanie tych znanych nam pojęć, ale całkiem na nowo.

 

Ostatnią polecaną dzisiaj przeze mnie lekturą jest fascynujący thriller "Bałagan jaki zostawiasz" Carlosa Montera, osadzony jednak na faktach (!),  dlatego tak porywa i jest tak ciekawy. Środowisko hiszpańskiego miasteczka, a w nim wydarzenia rodzinno - szkolno - mafijne, relacjonowane przez kobietę, nauczycielkę na zastępstwie, żonę i jednocześnie (byłą czyjąś) kochankę. Raquel, która naiwnie ufa sprawiedliwości. jednocześnie próbuje wcielić się w  detektywa ale przecież zbyt niedoświadczonego, naraża na wielkie niebezpieczeństwo nie tylko siebie, ale też swoich najbliższych. Temat jest bardzo  mocny, emocje także. Bardzo polecam tę lekturę...

 Sporo z tych lektur, które na blogu polecam - są moje własne, więc skoro już  przeczytałam, chętnie przekazuję dalej. Kto byłby zainteresowany dajcie sygnał. Zaraz może trafić do kolejnego czytelnika. Polecam się i pozdrawiam serdecznie Majka

1 komentarz:

  1. ...o tym, jak ostatnio dobierałam zakres czytelniczy...
    Wymyśliłam sobie taki oto sposób na dobór lektur. Idę do księgarni, (najczęściej "taniej książki" ale nie tylko..) i szukam sobie nie po autorach, ani po tematykach, ani nawet po gatunkach, ale zwyczajnie wybieram - tak na oko. I kupuję. I każda okazuje się być lekturą niezwykłą. Ostatnio kupiłam pięć tomów, a że to biblioteka "taniej Książki" zapłaciłam tylko 30 zł, o czym dopiero przy kasie się dowiedziałam. Wow, a jaką miałam ucztę. Zawsze najbardziej mi żal gdy nawet najbardziej opasłe tomisko dobiega ostatnich rozdziałów, stron i zdań...nie mogę już zatrzymać dłużej faktu że fabuła dobiegła końca. Spróbujcie też tak. Dobór wg wyżej wspomnianych kryteriów zawsze coś sugeruje, a w moim ostatnim przypadku? Totalna niespodzianka i to mnie kręci i najbardziej to lubię. Polecam taki dobór, polecam bardzo.
    Pozdrawiam serdecznie - Majka

    OdpowiedzUsuń