poniedziałek, 25 maja 2015

Ku wspomnieniu i przemyśleniu...



Kochani

Niektórym przypomnę tylko bo na pewno znają, innym podaję niezwykłą treść tej przepięknej pieśni/modlitwy naszych bardów aktualną w czasach Solidarności i bardzo aktualną także dzisiaj…

Modlitwa o wschodzie słońca…

Każdy Twój wyrok przyjmę twardy
Przed mocą Twoją się ukorzę
Ale chroń mnie Panie od pogardy
Od nienawiści strzeż mnie Boże…
Wszak Tyś jest niezmierzone dobro
Którego nie wyrażą słowa…
Więc mnie od nienawiści obroń
I od pogardy mnie zachowaj.

Ref. (2x)
Co postanowisz niech się ziści
Niechaj się wola Twoja stanie
Ale zbaw mnie od nienawiści
Ocal mnie od pogardy Panie!
............................................

Słowa napisał Natan Tenenbaum zmuszony do wyjazdu z Polski w roku 68. Muzykę skomponował Grzegorz Gintrowski i jest też wykonawcą tej pieśni wespół  z Jackiem Kaczmarskim i innymi… Posłuchajcie  tylko proszę, wykonania tej „modlitwy..” P o l e c a m  - Majka
 jutube/modlitwaowschodzieslonca/Gintrowski.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz