poniedziałek, 29 lipca 2013

Laurka z urlopu...

                        Najpiękniejsza laurka dla przyjaciół

 Bukiet polnych kwiatków, dla Was kochani sama zebrałam, prawda że piękne?..



 Znów mam urlop na Mazurach i w nadnarwiańskiej mazowieckiej wsi,
gdzie w  konfrontacji z miejskim szalonym rytmem, z jego zawrotnym tempem, z ciągłą gonitwą za czymś nieuchwytnym, i ściganiem się z każdą minutką dnia codziennego, czujesz, że powoli, powoli ale umierasz...
 
..a tutaj?

cykady wieczorem grają
i pachnie macierzanka,
rusałki po łąkach pląsają
z włosem cudnie rozwianym,
i w uplecionych wiankach.

To jest Milunia..
to - pan Nero..
a to jest psotny Mruczek..


Kot się przeciąga leniwie
pies szczeknie dla fasonu
wszystko się dzieje
inaczej, prawdziwiej
bez szczególnego
bon-tonu.

Gniazdo bocianie, (a nawet trzy)
szczęścia symbolem się mieni..
ciche, spokojne, wiejskie dni
trwają, i nic ich nie zmieni.

Ttrudno zrobić foto, aby widać było bocianią rodzinę..













Ludzie są inni, jacyś prawdziwsi
nie mają żadnych wątpliwości
że to co robią to robią dobrze,
bez złości, i bez zawiści..
Myślę, że każdy, kto tutaj trafi
wielkiej pokory się nauczy..
choć bywa ciężko i twardo,
jednak polecam
- bo warto !
   ......................

To tylko fragment dłuższej rymowanki (-), ale taki,  który chciałam zadedykować tym co zmęczeni i w mieście, aby każdemu zdarzył się podobnie cudowny urlop i aby trwał i trwał...  i  aby brzmiał jak refren najcudniejszej piosenki przy którym wszyscy szukamy wytchnienia.

To Majka , co prawda  bez wianka na głowie, ale także szczęśliwa..















Życzę Wam serdecznie, udanych wakacji,  pozdrawiam i pa.

11 komentarzy:

  1. Majeczko! Tylko pozazdrościć (ale tak zdrowo) takiego urlopu, takich widoków i wrażeń. Dzięki za piękny wierszyk. Pozdrawiam serdecznie i ściskam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałam obiecane fotki...
      Może choć w części można będzie wyobrazić sobie wiejską sielankę? Antonia, polecam taki urlop, to naprawdę spory ładunek pozytywnych emocji i..mam nadzieję) na bardzo długo...
      Dziękuję kochana, pozdrawiam serdecznie i pa.

      Usuń
    2. Majeczko! Bukiecik piękny, prawie czuję jego zapach, zwierzaki urocze, ale najpiękniejsza jesteś TY. Serdeczności.

      Usuń
  2. No cudnie,Majeczko czekamy na Ciebie i Twoje fotki.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko proszę - nie likwiduj tego wpisu, mnie się podobają obydwa, OK? Całuski..

      Usuń
  3. No cudnie,Majeczko czekamy na Ciebie i Twoje fotki.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Baśko,
      miło mi słyszeć że ktoś na mnie czekał - dziękuję skarbie, otóż jestem, wypoczęta, szczęśliwa, łagodna jak tamte kotki, skora do spotkań i do dalszej pracy. W sierpniu wnuczka na mnie liczy, bo od września maszeruje "na czworaka" do żłobka i nawet nie wie co ją tam czeka... Pozdrawiam Cię serdecznie, apaszka Twoja wisi u mnie i czeka aż ją oddam.. pa.

      Usuń
  4. Raz pisałam dwa razy wyszło.ciekawe,a niech będzie.
    Maja ,fotki urokliwe,bukiecik,taki lubię.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Majeczko Kocham Cię!! za to co robisz dla pokrzepienia duszy i ciała.Wzruszasz mnie nieustannie.Czekam na ciąg dalszy.Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Hura!!!znów mogę zamieszczać komentarze !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzisz jaka jesteś kochana?...
    Moja Ty bohaterko,
    pamiętaj że bardzo nam jesteś potrzebna - zawsze...
    Buziaczki upalne jak to lato, potem będzie już tylko lepiej...

    OdpowiedzUsuń