poniedziałek, 5 sierpnia 2013

CZYTELNIA BABIEGO LATA

Witam serdecznie!

Wakacje z dobrą książką też mogą być atrakcyjne. Dzisiaj mam do zaproponowania powieść Williama Whartona " Tato".
William Wharton gościł już w naszej czytelni z książką " Spóźnieni kochankowie", która zrobiła na mnie duże wrażenie i postanowiłam sięgnąć po następne jego utwory.
" Tato" jest powieścią  o życiu w rodzinie, wzajemnych, nieraz trudnych relacjach międzypokoleniowych, starzeniu się i odchodzeniu z tego świata najbliższych, a przede wszystkim wielkiej potrzebie miłości.
Książka mądra, ciepła, wzruszająca. Warto przeczytać.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich czytelników i życzę udanych wakacji z ciekawą książką.

4 komentarze:

  1. witaj Antonia,
    z tym pisarzem kojarzy mi się powieść Ptasiek, przeczytana już trochę czasu temu i pamiętam że nie była to łatwa lektura, raczej skomplikowane życiowe wątki młodego człowieka ogarniętego pasją - bliską obsesji podglądania życia ptaków, utożsamiania się z nimi i pragnienia takiej wolności jaką cieszą się ptaki. Pamiętam też bardzo mocne wrażenie po filmie na podstawie tamtej lektury (tytuł chyba taki sam), a niektóre tragiczne sceny pozostały mi w pamięci do dzisiaj. Mocna rzecz. Może rekomendowana przez Ciebie powieść Tato jest bardziej przyjazna(?), bo wakacyjny nastrój nie nastraja mnie teraz na trudną lekturę - jeszcze nie. Ale dziękujemy Ci kochana za fantastyczne propozycje, bo dla mnie jest to absolutna mobilizacja i to mnie zawsze cieszy. Pozdrawiam, buziaki i pa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majeczko! "Tato" jest może trochę lżejszą powieścią od "Ptaśka", ale poruszając tak ważne życiowe problemy, trudno nadać jej lekki charakter. Ale wydźwięk ma optymistyczny. Co prawda, nie czytałam jeszcze "Ptaśka", ale z tego co piszesz, wnioskuję, że tak może być. Do tematu wrócę, jak przeczytam. Pozdrawiam serdecznie i do miłego...

      Usuń
  2. Antonia,
    przy okazji zapytam, czy tę lekturę "Tato" po przeczytaniu już oddałaś i z której biblioteki korzystasz? Może się jakoś załapię bo lektura mnie intryguje, tym bardziej że wnuczka moja przechodzi pod opiekę swojego taty i ja już drugą połowę sierpnia mam bardziej dyspozycyjną więc trzeba coś poczytać. Buziaki i pa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majeczko! Korzystam z biblioteki na Bulwarze Ikara, a księżkę już oddałam. Ale myślę, że jest ona dostępna w innych oddziałach, życzę miłej lektury. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń