poniedziałek, 17 marca 2014

CZYTELNIA BABIEGO LATA

Witam serdecznie!

Dzisiaj będzie "męska" literatura, a mianowicie książka Anity Czupryn i Doroty Kowalskiej " Ostatni samuraj - rozmowy o generale Petelickim", czyli triumf i dramat człowieka honoru.
Książkę pożyczyła mi jedna z koleżanek, odniosłam się do niej z rezerwą, ale jak zaczęłam czytać, wsiąkłam, przeczytałam jednym tchem. Osobę generała Petelickiego znałam z mediów i specjalnie nie interesowała mnie. Dlatego może książka zrobiła na mnie tak duże wrażenie.
Zacytuję słowa gen.Waldemara Skrzypczaka:
"Generał Sławomir Petelicki to wyjątkowa postać, na trwale wpisana do panteonu współczesnych Polaków. Na jego bojowym sztandarze słowa " honor i wierność ideałom" stoją na pierwszym miejscu. Aż do szpiku kości żołnierski i jednoznaczny.
Uwielbiany przez swoich żołnierzy, szanowany przez przyjaciół, podziwiany przez przeciwników. Jego dokonania i postawa stały się symbolem oraz przykładem dla innych w jakże trudnych czasach."
Okazuje się, że bohaterowie są wśród nas!
Polecam, bo jest to też ładny kawałek naszej historii.
Pozdrawiam wszystkich i jak zwykle życzę udanej i miłej lektury.

4 komentarze:

  1. Witaj Antonia,
    zaskoczyłaś nas dzisiaj przedstawioną kategorią literatury...
    Myślę sobie że to bardzo dobrze nam zrobi, spodziewam się że książka ta będzie się czytać niczym dobry kryminał, bo postać generała Petelickiego jest wg mnie bardzo ciekawa, pomimo wielu wspaniałych zalet, był człowiekiem z ludzkimi wadami, ponoć był porywczy, trochę egoistyczny i despotyczny co jednak w pełnieniu służb wojskowych (specjalnych) chyba jest nie do końca wadą. Dowódca musi mieć cechy przywódcze, tak sądzę ja laik w temacie, no trochę teoretyk. Z zaciekawieniem przeczytam wskazaną lekturę, bo może z rozmów z nim uda się dociec więcej wiedzy o nim, i odpowiedzieć sobie na pytanie, jak to się stało że taki twardy człowiek popełnił samobójstwo. Dziękuję Antonia za fantastyczną podpowiedź na dobrą lekturę w najbliższy czas. Pozdrawiam serdecznie i pa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Majeczko. Życiorys gen. Petelickiego to gotowy scenariusz filmu sensacyjnego i z takim zamiarem nosiło się parę osób z gen. również. Książka jest zapisem rozmów o generale z bliskimi mu ludźmi, nie brak tu dramatu, ale też humoru. Czyta się świetnie. Spokojnie polecam. Uściski!!!

      Usuń
  2. Tosia,dzięki.
    Ciekawe,czy kiedyś" zaskoczę "na tę kategorię literatury?
    Tosia,chcę Ci odda książkę,jak to zrobic?
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu! Miło Cię słyszeć. Myślę, że ta książka pasuje do Ciebie, może spróbujesz?
      Co do naszej zaległej książki, to miałam nadzieję, że się spotkamy, ale na razie jest trudno. Może zostawisz w sektorze, a ja sobie odbiorę przy okazji?
      Pozdrawiam serdecznie i duża buźka!

      Usuń