piątek, 21 marca 2014

Każda pliszka swój ogonek chwali . . .



  







        Na urodę (bajka)

Zamyśliła się pliszka nad swoim ogonkiem..
Hm.. czy aby na pewno mój jest taki piękny ?
To co widzę , jest długi, smukły, ale szary
I wygląda tak sobie,  jak gdyby był stary...
Czy na pewno w mej urodzie o ogonek chodzi?
Czy nikt się nie pomylił ?
Cy nikt mnie nie zwodzi ?
Że też sama wcale nie mam rozeznania
Względem obiektu mego podobania ...
Może zapytam pawia, to dumny ptak
A jeśli mi odpowie na opak lub wspak
Więc i tak się prawdy nie dowiem...
Ale.. czy ja chcę poznać prawdę ?
Może lepiej sama pomyślę i zgadnę.
Przecież to miło mieć coś pięknego
Nie będę czekała zdania niczyjego
Sama wiem, to co chciałam wiedzieć
I już nie będę dłużej cicho siedzieć..
Opowiem, rozpowiem wszystkim wkoło
Niech innym ptakom też będzie wesoło...
Niechaj się cieszą ,  niechaj się radują ...
i na cześć mego ogonka niechaj wiwatują.
W lesie ? .. zawrzało...
No,  i cóż to się stało ?
Nie słychać spodziewanej fety ?
Ptaki się  pokłóciły ,  że o rety !
Nie spodobał się pliszki ogonek
Ale pliszka wcale nie słucha nikogo....
Chociaż dzwoni alarmowy dzwonek
Ona wie swoje,  i tak już pozostanie
Najważniejsze w tej kwestii
Wyłącznie jej  zdanie....
MS



Miłego weekendu życzę, a do poduszki  bajkę polecam - bo jest na wesoło...
Pozdrawiam serdecznie i pa.

6 komentarzy:

  1. Majeczko,bardzo Ci dziękuję.
    Z tym ogonkiem to różnie bywa.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witajcie kochani..
      trochę mnie nie było, a trochę zamyśliłam się nad własnym ogonkiem..
      bo jak słusznie Baśko mówisz, z tym ogonkiem to bardzo różnie bywa..
      Bardzo Ci dzięki że znowu jesteś z nami, wzajemnie buziaczek i pa.

      Usuń
  2. Majko! Jak miło, że znów można poczytać Twoją poezję! Kiedy możemy spodziewać się tomiku Twojej poezji? (może być z autografem!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halo Czesławie,
      Pytanie zasadnicze wciąż bez odpowiedzi jest (!), ale zobaczymy co jeszcze życie nam przyniesie, a może coś nadzwyczajnego? uważam Twoje napominanie w temacie za dobry omen, i niech tak jest...
      Też Cię pozdrawiam (o autografie będę pamiętać w razie co...). i pa.

      Usuń
  3. Majka każdy ptak swój ogon chwali a o jaki ogonek chodzi ,to on sam wie
    pozdrawiam cieplutko ,ale pliszki fajne ptaki zapatrzone w siebie .a my na ludzi pozdrawiam Sektor i Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu...
      za pozdrowienia osobiste i za te dla sektorowej grupy także...
      Jak słusznie uważasz każdy ma jakiś "ogonek"... i każdy jest troszkę zapatrzony w ten swój... i myślę że to jest dobrze, że mamy jakiś punkt swojej urody w którym jesteśmy pewni siebie, bo nie każde rady, porady są szczere i serdeczne. Dlatego ja trzymam a pliszkami i już...
      Wiele serdeczności i pa pa Majka

      Usuń