piątek, 11 września 2020

Ciekawości literacke i nie tylko...

Dzień dobry

Wpadłam ostatnio na dość ciekawy wykład Profesora Miodka.


 

 

 

 

Myślę, że wszyscy znamy i bardzo Profesora lubimy. Tym razem będzie to temat szczególny, bo dotyczący nazewnictwa polskich miast, miasteczek i miejscowości na Dolnym Śląsku. Niezwykłości! Musimy to poznać ze zwykłej przyzwoitości, a gdy powiem Wam, że wykład ten jest bardzo ciekawy to już wiecie wszystko. Nie miałam pojęcia, że po wojnie specjalna Polska Komisja decydowała o takich nazwach w sposób bardzo wnikliwy i szczególny. O tym, czy danemu miastu przywrócić dawną polską (przed niemiecką) nazwę, czy tylko przetłumaczyć niemiecką nazwę na język polski, czy też wykorzystać jakieś szczególne cechy danego miasta/miejscowości itd. Sądzę że też Was to zainteresuje.

Prof. Miodek o nazwach miast dolnośląskich 

Ponadto znalazłam taki moment kiedy, prof. Jan Miodek zaśpiewał (!) w pięknym duecie z Izabelą Skrybant-Dziewiątkowską / Tercet Egzotyczny/ nasz ulubiony przebój. Nic nie mówię więcej, sami posłuchajcie:

 PAMELO żegnaj! duet Izabela i Prof. Jan Miodek


 

 I coś jeszcze. Wykład Profesora na temat "O sztuce rozmowy". Już kiedyś udostępniłam na naszym blogu wykład Profesora Bralczyka na temat "Ja mówić, żeby nas słuchano", więc to coś podobnego, ale z Profesorem Miodkiem. Ileż tu niezwykłych przykładów naszej delikatnie mówiąc nieudolności. Sami zresztą oceńcie. Ja mam zdecydowane zdanie w temacie, ale nie mogę nic sugerować. Sprawdźcie to i posłuchajcie. Obiecuję, że bardzo warto...

 

 O sztuce rozmowy prof. Jan Miodek 


 

 

Czasem warto coś podsłuchać, doczytać tak, aby więcej wiedzieć. Wszyscy my, mamy podobnie, dlatego pozwalam sobie zainteresować Was tym, co mnie też bardzo interesuje.

 

 

 

 

 Obiecuję za chwilkę Harmonogram Dni Seniora, do chwili obecnej był nieaktywny do ściągnięcia.     Życzę milo spędzonego czasu                                                                                                             Majka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz