środa, 16 listopada 2011

CZYTELNIA BABIEGO LATA

Witam wszystkich serdecznie w naszej czytelni. Dawno nie pisałam o książkach pana Ryszarda Kapuścińskiego. Dzisiaj będzie o "Cesarzu"- Hajle Sellasje, ostatnim władcy absolutnym Etiopii. Książka napisana jest w formie wywiadów z osobami, które miały bezpośredni kontakt z osobą cesarza, uzupełnione krótkimi komentarzami autora.
Jak to się odbywało, w jakiej atmosferze, Kapuściński pisze tak:" Wieczorami słuchałem tych, którzy znali dwór cesarza. Odwiedzałem ich, kiedy było ciemno. Musiałem zmieniać samochody i przebrania."
Obraz cesarstwa, jaki się wyłania z kart książki, to kraj stosunków feudalnych, okrucieństwa i przemocy, korupcji, straszliwej nędzy, gdzie głód dotyka setki tysięcy ludzi.
Kto chce poznać trochę realia Czarnego Lądu, znajdzie wiele ciekawych rzeczy. Czyta się jednym tchem.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałych przygód z książką.

2 komentarze:

  1. A ja czytam sobie "Sceny z życia za ścianą" J.L.Wiśniewskiego. Sam autor jest ciekawym człowiekiem, a jego opowieści (każda prawdziwa) napisane są w tak zaskakujący sposób, że ja czytam je uśmiechając się, choć treść ich poważna jest bardzo. Odpowiada mi na dzisiaj taka literatura, każdy czasem chce się zrelaksować przy lekturze i ja to właśnie tutaj mam.
    Dzięki Antonia za naprawdę dobrą książkę,
    pozdrawiam i pa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się Majeczko, że książka Ci się podoba i czerpiesz z niej radość. Zasyłam serdeczności i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń