niedziela, 27 listopada 2011

CZYTELNIA BABIEGO LATA

Witam wszystkich serdecznie w naszej czytelni a szczególnie Elę K. Elu, przeczytałam "Język Boga" Francisa S. Collinsa i jestem pod wrażeniem. Jest to książka niezwykła, w treści i formie. Napisana o sprawach bardzo ważnych w sposób ciekawy, językiem jasnym i przystępnym.
Od wydawcy: " Fascynująca lektura dla każdego, kto zastanawia się nad związkami między nauką a wiarą.
Francis S. Collins, wybitny uczony, szef międzynarodowego zespołu realizującego Projekt Poznania Genomu Człowieka, składa osobiste wyznanie dotyczące zgodności między Bogiem a nauką. W tej książce obala stereotypy mówiące o wrogości między nauką a religią. Przekonuje, że wiara i nauka nie tylko są ze sobą zgodne, ale wręcz się uzupełniają.
Ta próba pogodzenia Boga i nauki pomaga w znalezieniu odpowiedzi na odwieczne pytania ludzkości: Jaki jest sens ludzkiego istnienia? Co stanie się z nami po śmierci?"
Mnie nasunęła się jeszcze jedna refleksja: jak doskonałym dziełem jest nasz wszechświat.
Przeczytajcie, naprawdę warto.
Pozdrawiam serdecznie i czekam jak zwykle w naszej czytelni.

8 komentarzy:

  1. Cieszę się Antosiu, że tak wspaniale poleciłaś tę książkę innym. Czytałam książkę "Rozplatanie tęczy". Tu autor doszukuje się poezji w nauce, ale w kontraście do Collinsa jest zdecydowanym ateistą.Nie pamiętam jego nazwiska, ale pamiętam , że Collins polemizował z nim w swojej książce, więc jeśli jeszcze masz "Język..." poszukaj tego tytułu, bo tę książkę też warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, dzięki za informację, będę szukać. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie jest poczytać dyskusję twórczą, ciekawie polemizującą...
    Witam Koleżanki,
    uśmiecham się na myśl o tym że literatura tyle drzwi otwiera, tyle niezwykłych możliwości stwarza, że nie korzystanie z takiej szansy jest prawie grzechem, czyż nie?..
    Antonia, czy "Język Boga" jest osiągalny w 'naszej' bibliotece?
    A jeśli nie, to jak zdobyć tę lekturę?
    Serdecznie pozdrawiam i pa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Majeczko! Dzięki za piękne słowa. "Język Boga" wypożyczyłam z mojej biblioteki przy Bul. Ikara i już namierzyłam następną książkę poleconą przez Elę. Elu, czytałaś może "Krótką historię czasu" S. Hawkinga, jeśli nie, to polecam. Ja czytałam ładnych parę lat temu, ale do dzisiaj pamiętam niesamowite, niezwykłe modele powstawania Wszechświata, a F. Collins parę razy cytuje fragmenty. Cieszę się, że jeszcze tyle ciekawych książek mam do przeczytania. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też Antosiu czytałam kilka lat temu Hawkinga i w ogóle od czasu do czasu śledzę jego życiorys (swego czasu lekarze nie dawali mu wielu lat życia).
    Do Majki: A ja "Język Boga" wypożyczyłam w bibliotece przy Parku Południowym.

    OdpowiedzUsuń
  6. To fajnie, Elu, cieszę się, że znalazłam pokrewną czytelniczą duszę. Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ela, dziękuję za podpowiedź, ale gdzie jest ta biblioteka? Park Południowy jest dość rozległy..
    Jak spotkamy się w czwartek (o 16.oo), poproszę o szczegółowe objaśnienie OK? Całuski i pa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przy Powstańców Śląskich, naprzeciwko Zajezdni tramwajowej, w długim szarym budynku , trochę cofniętym od ulicy. Ja jeździłam tam rowerem.( poszukaj w "Bibliotekach Publicznych" adresu przy Powstańców, a na MPK "jak dojadę "). A w czwartek mnie nie będzie, bo mam warsztaty teatralne, a muszę być , bo naszą sztukę wystawiamy już 13 grudnia.Dziś będę na grupie filmowej, bo pisałaś, że na dziś przeniesiona. :-)
    Do zobaczenia.
    Ela

    OdpowiedzUsuń