poniedziałek, 9 lipca 2012

Coś do kącika kulinarnego.

W piątek na spotkaniu informacyjno - integracyjnym było bardzo przyjemnie. Także dlatego, że Zdzisia poczęstowała nas pysznym ciastem , własnej roboty. Pozwoliła zamieścić przepis ciasta  w naszym kąciku kulinarnym :
Ciasto z owocami :
kostka masła, 5 żółtek, 3 szklanki mąki krupczatki, 5 łyżek cukru, 2 łyżeczki proszku, 3łyżki śmietany.
 Masło, cukier, żółtka - ucieramy, dodajemy mąkę z proszkiem i cukrem oraz śmietanę.
2/3 ciasta dajemy na blachę, na to owoce, potem piana, ubita z 1 szklanką cukru. Resztę ciasta schładzamy a potem ucieramy na tarce na wierzch ciasta.
Piana :  białka ubijamy na sztywno, potem dodajemy porcjami cukier i dalej miksujemy.Aby piana była kolorowa- dodajemy kisiel np. truskawkowy.
Mniam, mniam.

9 komentarzy:

  1. Basiu ciasto Zdzisi było naprawdę SUPER, ale może udało by się umieścić ten przepis w naszym kąciku kulinarnym, w razie potrzeby będzie łatwiej odszukać przepis na to przepyszne ciasto. serdecznie pozdrawiam. Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Mario H.!Popieram i pozdrawiam!(A ciasto z w/w przepisu - pyszne!)

      Usuń
  2. Dodałem wpis do kategorii Książka Kucharska Babiego Lata. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasta nie jadłam ale sądząc po przepisie musi być dobre. Tylko mam pytanie, czy się je piecze i w jakiej temperaturze i ile minut?.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczegóły pieczenia - jak przyjedzie z wakacji autorka przepisu.Ale można potraktować na zasadzie podobieństwa do tzw Skubańca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto pieczemy w temp. ok 180 st przez ok. 45 min.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu! Masz rację! Ciasto pieczone w temp. ok.200st.Celsjusza i oczywiście ok.3 kwadranse/sprawdzone!/. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedż Na pewno upiekę to ciasto,bo wydaje się łatwe w robieniu. Pozdrowienia dla wszystkich uczestników Waszych zajęć.Sama też chodziłam u Was na zajęcia z czego jestem bardzo zadowolona,ponieważ nauczyłam się obchodzić z komputerem.Między innymi płacić rachunki.Mam wprawdzie problemy z dodawaniem filmików ale myślę że się jeszcze kiedyś załapię na wyższy kurs komputerowy i się nauczę.

      Usuń