poniedziałek, 24 września 2012

CZYTELNIA BABIEGO LATA

Witam serdecznie!

Niespodziewanie mamy już jesień, dobry czas na dobrą książkę. Dzisiaj chcę polecić coś z Biblioteki Bestsellerów: "Dwór" i "Spuścizna" Isaaca Bashevisa Singera. Po latach wróciłam do twórczości tego znakomitego pisarza i z ciekawością i fascynacją przeczytałam o różnych kolejach losu rodziny żydowskiej, a rzecz się dzieje w dziewiętnastowiecznej Polsce i m.in. w Warszawie.
" Autor portretuje skupione wokół patriarchy i mistrza mikrośrodowisko, które stanowi jak gdyby modelowy przykład obyczajowości i kultury małego żydowskiego miasteczka." (Wydawca)
Jest to także kawał naszej, polskiej historii.
Wspaniała książka, pożyteczna lektura. Przeczytajcie!
Pozdrawiam i czekam jak zwykle na czytelników w naszej babioletniej czytelni.

5 komentarzy:

  1. Przypomniałaś mi Antonia Autora innej Jego powieści "Sztukmistrz z Lublina" która staraniem J.Szurmieja była przedstawiona w Teatrze Współczesnym u nas we Wrocławiu w latach osiemdziesiątych. Bardzo się te spektakle podobały (byłam - pamiętam) i były grane wiele razy. Po tamtej premierze przeczytałam też książkę i trzeba przyznać że studium I.B.Singera było bardzo, ale to bardzo wnikliwe jeśli chodzi o stosunki polsko-żydowskie. Otrzymany Nobel był po stokroć zasłużony. Polecone przez Ciebie pozycje są godne przeczytania, jeśli czasowo dam radę z przyjemnością skorzystam z doskonałej propozycji.
    Antonia dziękuję, pozdrawiam i pa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majeczko, cieszę się, że Ci twórczość Singera przypadła do serca, bo to wspaniały pisarz i zostawił nam całkiem spory dorobek. A kultura żydowska jest tak ściśle powiązana z polską, że trudno ją ignorować i nie zauważać. Życzę miłej i pożytecznej lektury.

      Usuń
  2. Cudze chwalicie - swego nie znacie...A co powiesz o Sienkiewiczu,Prusie czy Reymoncie? Czyż ich powieści nie sfilmowano? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesiu, a kto mówi, że nie znamy w/w autorów? Masz szansę się wykazać i napisać parę słów o nich. Jestem bardzo ciekawa Twojego zdania i czekam z niecierpliwością na Twój wpis. Możesz liczyć na mój komentarz. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Tosia,nie myśl,że o Tobie zapomniała,nie zapomniałam.
    Buziaczki.
    Czesława komentarz,zostawię bez komentarza.

    OdpowiedzUsuń