czwartek, 4 czerwca 2015

TOSKANIA W PIGUŁCE




 Chciałam zgrabnie wkleić parę zdjęć z Elby i trochę mi nie wyszło. Ten domek to pałacyk Napoleona, b. skromny.

Witam serdecznie!
Właśnie wróciłam z pięknej wycieczki do Toskanii i chciałam podzielić się z Wami wrażeniami, a było ich mnóstwo.
Wycieczka autokarowa, a więc trzeba było przeprawić się przez Alpy, dodatkowa atrakcja i emocje jazdy po serpentynach. Potem już tylko ciekawiej; zwiedziliśmy Sienę, Pizę, Florencję, oraz parę uroczych mniejszych miasteczek, byliśmy nad jeziorem Garda, największym we Włoszech, zwiedziliśmy Elbę - wyspę Napoleona, a na zakończenie zobaczyliśmy Cingue Terre, pięć osad przyklejonych do skał nad samym morzem, prawdziwa perełka architektoniczna. Zrobiłam przeszło 2 tys. zdjęć, wybór był bardzo trudny, ale chociaż pokażę parę.
Pozdrawiam serdecznie i miłego oglądania!

Jez. Garda

Katedra w Sienie

Piza

Florencja, pomnik Dawida

Elba
Alpy
Cinque Terre



2 komentarze:

  1. Przepiękne widoki i mocno pachnie " ciepłym południem" ....
    Choć u nas ostatnio też ciepło i powiewa kontynentalny zefirek, to jednak....
    Dzięki Antonia za tę maleńką pigułkę. Czy Elba jest tak romantyczna jak sobie wyobrażamy? Czy wiele jest pamiątek po Napoleonie? Czy my tam skazani dalibyśmy radę przeczekać? Dodaj coś jeszcze, takiego no wiesz, wyjątkowego! proszę..
    Pozdrawiam serdecznie i cudnie że Ciebie mamy. Buziaczki wszystkim i pa Majka

    OdpowiedzUsuń
  2. Majeczko kochana! Elba jest piękną wyspą zamieszkałą przez zwykłych ludzi. Napoleon był, oprócz uwięzienia, gubernatorem wyspy, zrobił dużo dobrego dla mieszkańców i zostawił po sobie dobrą pamięć i pałacyk, w którym jest teraz muzeum. A jeśli chodzi o wyjątkowość, to dla mnie cała wycieczka była wyjątkowa i dzisiaj trudno mi nabrać dystansu do tego, co zobaczyłam.

    OdpowiedzUsuń