środa, 23 marca 2011

CZYTELNIA BABIEGO LATA

Witam wszystkich miłośników literatury i wiosennego czytelnictwa, bo raptem zrobiła się wiosna. Nasza czytelnia szeroko otwiera drzwi i zaprasza do czytania, dyskusji, wymiany poglądów i refleksji oraz komentarzy bieżących wydarzeń i co tam komu na sercu leży.
Ja nadal morduję Kapuścińskiego, tym razem  są to "Lapidaria. " I,II,III. Lapidarium ( cytuję) to miejsce, gdzie składa się znalezione kamienie, szczątki rzeźb i fragmenty budowli, słowem, rzeczy będące częścią nie istniejącej już całości i z którymi nie wiadomo co robić. "Lapidaria" obejmują notatki z lat 1980-1996 (oraz zapiski z Meksyku z roku 1972) zebrane bez zachowania porządku chronologicznego. R.K.
Czytając "Lapidaria" zobaczyłam różne twarze autora,jego wszechstronne zainteresowanie światem i ludźmi. Jest nie tylko dziennikarzem i podróżnikiem ale także filozofem, socjologiem a nawet politykiem. Niesłychanie ciekawa osobowość i książka również.
Wrócę jeszcze do naszych spraw babioletnich. Mam takie marzenie i nieśmiałą prośbę do Majki: jakby tak założyć kącik literacki, w którym każdy mógłby się pochwalić swoją twórczością. Co wy na to?
Pozdrawiam serdecznie i do miłego czytania i pisania!

6 komentarzy:

  1. Tosiu ! Wspaniały pomysł. Ja widzę , że nasi ludzie mają talenty, które mogą ubarwić nasze życie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Antonia,
    ..nie wierzę!..przyznaj, że podsłuchałaś gdzieś serca mego bicie(?), czynię od pewnego czasu starania w tę właśnie stronę (hm?..), pracuję nad tym z tzw.grupą wsparcia, i to miała być moja dla Was "niespodzianka", ale teraz to już nie tyle niespodzianka będzie co ogłoszenie parafialne- o ile "wypali" oczywiście ten pomysł, proszę zatem o jeszcze chwilkę cierpliwości.. pozdrawiam wszystkie koleżanki - pa

    OdpowiedzUsuń
  3. Majka, pomysł z kącikiem literackim pojawił się w momencie otwierania czytelni, ale nie czułam się na siłach poprowadzić takiego tematu. Moją uwagę w tym kontekście zwrócił jeden z Twoich pierwszych wpisów a Twój wierszyk o wiośnie potwierdził, że coś jest na rzeczy. Życzę sukcesów i zapału do pracy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Basia N. mój Ty guru internetowy, mam dla Ciebie dwie książki do autobusu: Janusz, L. Wiśniewski "Sceny z życia za ścianą" i M. Żuławski"Opowieści mojej żony". Daj znać, czy mogą być, w sektorze będę w poniedziałek i czwartek ok. 11. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tosia,sory, że nie zdążyłam z odpowiedzią.

    OdpowiedzUsuń