wtorek, 22 marca 2011

Konkurs na nazwę stowarzyszenia .


Jeśli Wam zapał nie minął to wpisujcie w bloga propozycje nazwy dla naszego stowarzyszenia. Nazwa musi się znaleźć w Statucie stowarzyszenia , nad którym teraz pracujemy.
Wg poradnika "ngo" nazwa powinna : a) odróżniać nas od innych stowarzyszeń b) może mieć 2 formy : długą np Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły Ekierka i używaną krótką:Stowarzyszenie Ekierka c) w nazwie nie musi być słowo stowarzyszenie ( jeśli nie prowadzimy działalności gospodarczej ).
PS. Postarajcie się nie używać określenia " senior" lecz innych nowych i bardziej pomysłowych.
Przesyłam pozdrowienia.

25 komentarzy:

  1. Miłe Koleżanki,
    Czy w nazwie naszego stowarzyszenia powinno się znaleźć określenie..."Babie Lato"?..jak uważacie?..
    Basiu,
    chyba masz rację że to jest trochę zbyt stateczne (nawet smutne!) określenie jak na nasze możliwości no i ambicje.. (ho, ho !..) przecież czujemy się wciąż bardzo wiosennie, może coś z wiosną w nazwie?..np. "Wiosna w jesieni..", albo "z Wiosną przez życie".. pewnie zwariowałam z tą wiosna, ale ja tak zawsze mam na wiosnę, przepraszam bardzo i pozdrawiam wszystkich wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ....w powyższym.. uciekło mi słowo "s e n i o r", które uważam właśnie za zbyt stateczne (?) jak na nasze możliwości i ambicje,.. wiec koryguje to tu i teraz..pa

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja propozycja : 50 PLUS REAKTYWACJA lub

    BABIE LATO REAKTYWACJA.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś nie widzę za dużo propozycji.
    Podaję parę,bzdurnych,mniej bzdurnych,bardziej bzdurnych, po to żeby Was moi drodzy rozruszać.
    -krok od jesieni
    -myślę,więc jestem
    -teraz my
    -babskie gadanie
    -przy kominku
    -babie lato,my i wy
    -edukacja jesienią
    -żółty jesienny liść
    -babie lato ona i on
    -babie lato-start
    Myślcie i piszcie co wam w duszy gra.
    Może coś wspólnie wymyślimy.Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Odnośnie nazwy Babie Lato - pytałam dziś w Sektorze - powinno być nawiązanie do tego co było lub do Cal Fabryczna.
    Podaję nowa nazwę do konkursu : BABIE LATO KONTYNUACJA.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziewczyny Kochane,
    ..właściwie wszystkie propozycje są urocze, a już te dwie: "Żółty jesienny liść" oraz "Przy kominku" wg mnie są bajeczne... tylko czy nam wszystko wolno?, no nie wiem, pewnie Basia S. sprowadzi nas do realnego świata- ktoś musi, a tak nas poniosło i co?..myślmy więc dalej, nie poddajmy się łatwo, wyobraźnię mamy wielką, więc nas pewnie nie zawiedzie..?
    a może:
    Stowarzyszenie XXI wieku - Babie Lato/2011 ,
    panie , dajcie inne jeszcze propozycje, niech się dzieje historia..
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Babie Lato-radosna jesień.
    Stowarzyszenie Radosna Jesień.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę,że poezja leje się szerokim strumieniem, co nazwa, to piękniejsza i bardziej romantyczna. Dla kontrastu zaproponuję brutalną prozę:
    FABRYCZNA TRÓJKA
    Dlaczego? Fabryczna- dotyczy terenu, na którym działa, Trójka- siedziba sektor 3.
    Nazwa jest otwarta, nie ogranicza członkostwa w stowarzyszeniu ze względu na wiek i rodowód(np. babioletni). Przy tak bogatym programie i ambitnych celach widzę tu pole do działania dla wielu a bez np. młodzieży trudno będzie to wszystko zrealizować. Trzymam kciuki za pomyślność i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie się podoba Basi N. - Teraz my. A może dodać "50plus Teraz My" ( jeśli autor pozwoli ).

    Tosi energetyczna nazwa mnie zaskoczyła. Oczywiście na plus.

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu N. Co Ty dziś z tą jesienią ?. Brr, czyżbyś chciała wiosnę przestraszyć !!! . To coś nie podobne do Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Basiu S. kto powiedział, że w nazwie powinno być odniesienie do tego co było? Nie zgadzam się z tą opinią- Babie Lato to nazwa własna projektu, który właśnie się kończy. Wasze Stowarzyszenie to całkiem nowa jakość. Nie podoba mi się ta "podpowiedź" z Sektora, bo służy temu by promować nie Waszą inicjatywę tylko kończący się projekt.
    Nazwa Stowarzyszenia to jego wizytówka, to z tym będziecie kojarzeni przez cały okres istnienia. Trzeba to przemyśleć i wybrać coś z czym naprawdę będziecie się utożsamiać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiedziano mi w Sektorze, że gdybyśmy chcieli użyć Babie Lato w nazwie naszego stowarzyszenia to z jakimś nawiązaniem . Np Babie Lato Kontynuacja byłoby dobrze, Babie Lato Fabryczna i BL Sektor3 też.Ale już np Babie Lato Ja i Ty - nie powinno tak być. Ale można to jeszcze sprawdzić - gdybyśmy na Babie Lato w nazwie się zdecydowali.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyszła mi do głowy nazwa : Stowarzyszenie 50Plus Inaczej. Żeby się odróżnić od formy Klubów Seniora i Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Basiu S.,
    skoro nie musimy "kontynuować"..nazwy Babie lato,idźmy na całość i pozwólmy sobie na więcej fantazji..?.. uważam, że ten dodatek-50 plus, też nie brzmi szczególnie odmładzająco dla nas..tym bardziej, że mogą się tu znaleźć osoby np.30-letnie..może odpuśćmy sobie tę broszkę z "plusem" np na rzecz określeń bardziej przyszłościowych i ogólniejszych..co myślicie dziewczyny?...
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. ...a może:
    Stowarzyszenie Radosna Przyszłość..` lub
    Stowarzyszenie Szczęśliwa Przyszłość...?,bądź też-
    Stowarzyszenie Nasza Przyszłość..,
    bo jesień kojarzy mnie się ze schyłkiem... (niby lata, ale nie tylko),hm?..
    co myślicie Koleżanki Kochane?..

    OdpowiedzUsuń
  16. A myślimy Majka,myślimy i nic z tego.
    Podoba mi się FABRYCZNA TRÓJKA.
    Dodam- Fabryczna Ambitna Radosna Trójka.
    Wyszedł skrót FART-mamy farta,że byliśmy uczestnikami Babiego Lata.
    Basiu S.autor pozwala na wszystko.
    Miksujemy wszystkie pomysły,nie koniecznie oceniamy je.
    Na razie jest burza mózgów.
    -start w przyszłość
    -my i nasza przyszłość
    -my inaczej
    -my widoczni
    -widać nas
    -przywrócić nadzieję
    -pasja i my
    -pasjonaci
    -twórcy nadziei
    ale Fabryczna Trójka jest dobra.
    Mam nieco inne skojarzenia niż Majka,bardziej prywatne.
    Myślimy dalej,co?
    Powodzenia
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomyłka, nie Majka a Tosia,sory.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witajcie,

    Nie widziałam wcześniej tej dyskusji, więc dopiero dzisiaj się wczytałam w Wasze wszystkie propozycje. Ponieważ całkiem niedawno wymyślałam nazwę dla Fundacji Punkt Widzenia to wiem, z czym walczycie :) Ode mnie kilka uwag, które mam nadzieję, mogą Wam pomóc:

    1) zanim wybierzecie nazwę koniecznie porozmawiajcie o tym do kogo adresujecie swoje działania. Czy chcecie otwierać się na nowe środowiska czy raczej będziecie działać w swoim gronie? Jeśli jesteście otwarci, to używanie w nazwie słowa „kontynuacja” może odstraszyć od Was nowych członków, bo intuicyjnie będą uważali, że coś ich ominęło i nie wiadomo czy w ogóle mogą do Was dołączyć.
    2) Oderwijcie się na chwilę od projektu Babie Lato, które Wam mówi bardzo dużo, ale przeciętnie babie lato nie kojarzy się z niczym poza fruwającymi nitkami na polu. Czy ta nazwa jest Wam na tyle bliska, że koniecznie chcecie ją zachować i ewentualnie modyfikować? Popytajcie swoich znajomych, którzy nie brali udziału w projekcie, co oni na to.
    3) Ostrzegam przed nazwą zbyt długą. Znam organizacje, które żałują, że nie potrafiły ograniczyć się i teraz i tak nie używają całej nazwy tylko początek, który nic nie znaczy. Myślę, że max to Stowarzyszenie ________ _________ czyli 3 słowa. Ewentualnie więcej, ale wtedy skrót musi brzmieć dobrze i też najlepiej, żeby coś znaczył.
    4) Uważajcie na nazwy, które równie dobrze mogłyby nosić domy spokojnej starości. W Was jest przecież tyle energii!
    5) Czy trójka w nazwie nie sugeruje czasem, że stowarzyszenie tworzą tylko 3 osoby albo, że gdzieś we Wrocławiu są Wasze dwie pozostałe filie?
    6) Radzę, abyście wspólnie wypisali sobie słowa, które coś dla was znaczą np. „Fabryczna”, które dobrze Wam się kojarzą np. „przyszłość” Jak będziecie mieć co najmniej 20 takich słów to na pewno będzie Wam łatwiej zadecydować.

    Jestem pewna, że wymyślicie coś fajnego i chwytliwego. Specjalnie nie odnosiłam się, do żadnej proponowanej nazwy, żeby nikogo nie urazić, ale osobiście proszę: tylko nie jesień!!! ;)
    Pozdrawiam i trzymam kciuki!
    Ola Michalik

    OdpowiedzUsuń
  19. Olu, dzięki za głos rozsądku. Moja Fabryczna Trójka była trochę prowokacją, żeby skierować myślenie w innych kierunkach i to się chyba udało. Fabryczna Trójka jako nazwa stowarzyszenia nic nie mówi o jego charakterze. Mam dwie propozycje:
    Przyjazny świat
    Pomóżmy sobie

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam propozycję nazwy od 3 turnusu:
    Stowarzyszenie e-dalejrazem gdzie '' e '' oznacza osoby 55+ czyli emerytów.Logo można opracować jako drogę w kolorze zielonym / czy jest to kolor nadziei ? / lub niebieskim a na niej napis nazwy stowarzyszenia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Olu ! Dzięki za koleżeńskie i bardzo pomocne uwagi ,dotyczące tego czym kierować się przy wyborze nazwy dla tworzonej organizacji.Powolutku idziemy do przodu. Już wiemy , że : Babie Lato - nie , kontynuacja - nie , jesień- nie, nazwy domów starości - nie ,trójka-nie. Ma być a)energetycznie , bo jesteśmy młode ( -dzi )duchem jak oceniła nas Ola , b)krótko i c)zgodnie z celem i przesłaniem stowarzyszenia. My sformułowaliśmy w projekcie statutu , że jesteśmy organizacją dla potrzeb ludzi 50+ (ale jeśli np ktoś młody chce współrelizować nasz cel może z nami działać )i otwartą na współpracę z innymi organizacjami. Teraz łatwiej będzie nam wymyślać i zdecydować się na nazwę stowarzyszenia. Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwagi Oli,
    - są rzeczowe i (wg mnie) bardzo trafne, jeśli uda się nam je zastosować do nazwy ( z g o d n i e!) wtedy będzie z tego tylko pożytek..musimy myśleć bardziej do przodu.. , bardziej na przyszłość..i bardziej dla ogółu naszego,..no, i skrót uczyniony z pełnej nazwy powinien "zgrabnie" współbrzmieć.
    Przepraszam za wymądrzanie się, tymczasem pozostaję przy mojej ostatniej propozycji-, a nad nową myślę..

    OdpowiedzUsuń
  23. Wśród propozycji już poczynionych wiele brzmi bardzo ładnie, ale trzy mnie spodobały się szczególnie, są to:
    1)Stowarzyszenie - Twórcy Nadziei, skrót STN, 2)Stowarzyszenie "Pasjonaci", (SP) oraz 3)Stowarzyszenie Przyjazny Świat, (SPŚ),
    czyż nie są to nazwy skierowane w sedno zamierzanej przez nas działalności?
    Basia i Antonia - brawo!,
    i jeszcze jedna:
    Stowarzyszenie Nasza Przyszłość (SNP)
    ta (co prawda moja jest), ale też mi się podoba ..
    pozdrawiam, pa.
    idziemy jeszcze dalej?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale się porobiło,myślałam ,że będzie trochę łatwiej.
    Według propozycji Oli jestem za słowami:
    -pasjonaci
    -przyjazna,przyjazny
    -fabryczna
    -dalej razem
    no nie teraz to zgłupiałam,już nic nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Też bardzo mi się podoba nazwa - "Dalej razem". Uderza w sedno sprawy.

    OdpowiedzUsuń