piątek, 24 maja 2013

Dzień Matki - 26 maj ...



Dla Ciebie Mamo…

Chwila, skupienie…
Jedno uważne spojrzenie…
I mama wszystko o tobie wie…

Mamo,
Beztrosko i bezpiecznie było
Gdy byłaś z nami bardzo blisko…
A potem? Może z nieba widziałaś
Gdy sama już dorastałam?…
Z trudami życia się zmagałam?
Może i wtedy mnie wspierałaś?


Kiedyś we śnie życiem utrudzona,
Zapłakana , załamana, zmęczona,
Znalazłam się nagle w twoich ramionach…
opadły wówczas wszystkie troski życia
Twe dłonie jak skrzydła mnie otuliły
I dla mnie – najprawdziwsze były!..
Najpiękniejszą  muzykę wszystkie struny grały
I chciałam by tak już na wieczność zostały….
Ale ta chwilka, ta jedna, tak ulotna była
Że gdy odpłynęła nigdy już nie wróciła.
I powrót do rzeczywistości -
Nie pozostawił żadnych złudzeń,
Taka jest cena przebudzeń…

Z wielką wdzięcznością rymy te piszę
Wszystkim Matkom, Mateńkom..
Za Wasze ogromne i dobre serce,
Za wszystkie noce nieprzespane,
Za przytulanie, za kochanie,
Za takie mądre nas pouczanie
Za strofowanie, i za łajanie,
Za ocieranie łez przy guzach,
Za dobrą ciszę po „burzach”,
Za wszystko co dla nas robicie
Za wspólne, kochane życie -
Bardzo Wam  DZIĘKUJEMY.











W rewanżu dla was kochane Mamy
Najcudowniejszy bukiecik mamy
Życzymy samych cudownych chwil
Do końca wspólnych dni. 


17 komentarzy:

  1. Przyłączam się do tych Życzeń! Mamo ! Bez Ciebie nas by tu nie było...Szkoda,że już odeszłaś...( Majko - jesteś niezawodna! Całusy)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz Czesławie,
      że z nieba nie słychać naszych dla Mam recytacji?
      Wierzę że słyszą, i są wzruszone także naszym wzruszeniem.
      Bardzo w to wierzę i... jest mi łatwiej...
      Też Cię pozdrawiam i pa.

      Usuń
  2. no i łezka w oku się zakręciła.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przecież to nie wstyd,
      bo nie da się inaczej, prawda?
      i sądzę że chwila ku temu jest wyjątkowo sprzyjająca.
      Łzy to bardzo dobre emocję. Dzięki za uwagę.

      Usuń
  3. Po przez łzy.
    Majka,WIELKIE DZIĘKI.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty też mnie wzruszyła....
      i to "podwójnie", jest czas zabawy, czas wzruszeń i powagi. Czasem łzy są dla nas oczyszczeniem, dzięki Baśko i pa.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana Majeczko, dzięki za przepiękny wierszyk o MAMACH, mi również łezka się w oku zakręciła....). Kochana Maju nikt inny nie potrafi tak pięknie przelać na papier to co mamy tak głęboko schowane w naszych SERCACH.Pozdrawiam serdecznie. Maria.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawiłaś mi Maria ogromną radość,
      Twoje zdanie jest dla mnie bardzo cenne.
      Mamy zawsze były, są i pozostaną najukochańsze.
      Czuję się zaszczycona, dziękuję i pa.

      Usuń
  6. I ja się dołączam do tych łez. Majeczko, serdeczne dzięki za chwilę wzruszenia. Przytulam mocno, ściskam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedz Antonia,
      czy te wzruszenia nasze dla wszystkich Mam świata nie czynią nas lepszymi? piękniejszymi ludźmi? Tak mi się wydaje i to mnie cieszy. Przytulam się i pa.

      Usuń
  7. Maju dziękuje za chwile wzruszeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś może powie:
      takie to ckliwe.., czy coś podobnie, ale wzruszenia ludzkie, i ludzie co nie wstydzą się swoich łez są dla mnie mistrzami świata. Twardziele ( nie płacząc) przegrali w '45, a my zawsze bądźmy sobą. Pozdrawiam Cię Sabinko, całuski i pa.

      Usuń
    2. Majko Kochana! Nikt tak nie powie...Wierz mi. Mamę ma się jedną,jedyną! To Ona wie,co Ci dolega wtedy,gdy Ci smutno...bez słów. Zawsze przytuli, pocieszy i Kocha bezgranicznie i bezwarunkowo...Wszystkiego Najlepszego Naszym Mamom! Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Kto inny umie kochać tak bezgranicznie i bezwarunkowo?
      I niech się to nigdy nie zmienia, my tylko doceniajmy tę miłość jeszcze bardziej bo tyle - zawsze zrobić możemy.
      Dziękuję Czesławie za te ważne słowa. Bywaj i pa.

      Usuń
  8. Majeczko dziękuję za to co za nas powiedziałaś w tym pięknym wierszu.
    Dziękuję za chwile wzruszeń i zadumy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Irenko,
      nie za Was.. ale w imieniu nas wszystkich, bo czuję przecież tak samo Waszą jak własną miłość do naszych kochanych Mateczek.
      Pisząc tamte zdania, (powiem Ci na ucho) też popłakałam się do własnych acz odległych już wspomnień...
      Chroń nas Boże od zapomnienia tego najcudniejszego wspomnienia. Całuski dla ciebie kochana dziewczyno i pa.

      Usuń