niedziela, 22 marca 2015

CZYTELNIA BABIEGO LATA

Witam serdecznie!

        Ostatnio pisałam o utworach Jane Austen, a ponieważ jest tych powieści dość dużo i każda warta jest przeczytania, dzisiaj zaproponuję "Mansfield Park" o którym wydawca pisze tak:
"Jest to jedno z arcydzieł XIX- wiecznej prozy angielskiej. Bohaterką jest wrażliwa i nieśmiała Fanny Price, która w wieku dziesięciu lat przyjeżdża do bogatych wujostwa, mieszkających w pięknym dworze Mansfield Park, by wychowywać się razem z ich dziećmi.Dziewczynka traktowana jest życzliwie, mimo że jest dla rodziny tylko ubogą krewną."
       Więcej szczegółów nie zdradzę, można się domyślać, że jest to prawie historia o Kopciuszku, ale zanim nastąpi szczęśliwe zakończenie trzeba doświadczyć różnych przygód i zmierzyć się z przeciwnościami losu.
Spokojnie polecam, radość czytania zapewniona!

Pozdrawiam serdecznie i czekam na Wasze ciekawe propozycje literackie.

3 komentarze:

  1. Antonia witaj...
    Pomysł na szerszą prezentację autorów dobrej literatury uważam za bardzo interesujący. Mamy wtedy wielką szansę poznania charakteru, poglądów, niemal całokształtu autorstwa danego pisarza - również opisywanej epoki z jej społecznymi cechami i całą historią. To świetny pomysł. Dziękuję Antonia że w ten ciekawy sposób poszerzasz nasze horyzonty.

    Ja ostatnio czytałam rozmowy z panią Janiną Paradowską (rozmówczynią była Marta Stremecka). W tej lekturze pani J.P. jawi się jakby inną osobą. Sam tytuł już mnie zaskoczył ,,A chciałam być aktorką..." Będzie też okazja poznać współczesną pisarkę reportażystkę panią Olgę Tokarczuk, z którą spotkamy się w czwartek w Tajnych Kompletach - na żywo!..Zapraszam serdecznie i polecam.Tam zawsze wstęp jest wolny.
    Pozdrawiam Maja

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Majeczko za komentarz. Mam taki zwyczaj, że jak mi się podoba autor, to czytam jego dzieła do spodu i tutaj też chcę zaprezentować największy wachlarz tatułów, aby każdy mógł sobie wybrać.
    Spotkanie z panią Olgą Tokarczuk na pewno będzie interesujące, za mną chodzą jej książki, ale jakoś żadna jeszcze nie wpadła mi w ręce, postaram się nadrobić zaległość w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam serdecznie i miłej lektury z panią Paradowską.

    OdpowiedzUsuń
  3. ..dzięki Antonia,
    Paradowską czyta się bardzo dobrze, mówiąc szczerze
    mnie osobiście lepiej się czyta niż słucha na żywo w mediach tv..
    Wracam na chwilkę do spotkania z panią Olgą Tokarczuk...
    Napisałam w czwartek, ale będzie to kwietniowe już spotkanie, Jak uzgodni red.KABLA Jakub Zasada to ja też podam Państwu konkretny już termin i zawsze można przyjść, posłuchać Autorki na żywo, zadać pytania typu np ..a co autor miał na myśli pisząc.... polecam serdecznie, Są to kameralne ale niezwykłe spotkania i poznajemy tu współczesną twórczość naszych rodzimych /obecnie - dolnośląskich/ twórców tj pisarzy i poetów. Miłego tygodnia Majka

    OdpowiedzUsuń