czwartek, 3 maja 2012

Cd oferty specjalnej z Impartu.



Centrum Sztuki Impart serdecznie zaprasza

JAZZ JAM SESSION
Sławek Dudar Quartet
Kawiarnia AUTOGRAF przy CS Impart
7.05.2012 / godz. 20.00 / wstęp wolny
Wszystkich miłośników jazzu zapraszamy w poniedziałek , 07.05.2012, o godzinie 20:00 do Kawiarni "Autrograf" na jam session prowadzone przez Sławka Dudara i jego Quartet:
Sławek Dudar – saksofon
Dominik Mąkosa – fortepian
Kamil Pełka – bass
Wojtek Buliński – perkusja
Spotkanie – spektakl teatralny
10 maja 2012, godz. 19.00
Cena dla Państwa  40 zł   25 zł

Przekład: Lukas Adamczyk
Reżyseria: Dorota Landowska i Joanna Szczepkowska
Scenografia i kostiumy: Wiesław Drzewiecki
Muzyka: Jarek Śmietana
Występują:
Dorota Landowska
Joanna Szczepkowska
Fabuła sztuki jest oparta na konfrontacji dwóch kobiet, które łączy miłość do jednego mężczyzny. Do Madeleine Palmer przybywa z niespodziewaną wizytą Frances Beale. Madeleine jest byłą pracowniczką muzeum, która porzuciła wielkomiejski gwar i osiedliła się na wyspie. Natomiast mieszkająca w dużym mieście Frances jest powieściopisarką. Obie kobiety kochały kiedyś tego samego mężczyznę - Martina.
Spotkanie dwóch kobiet to nie tylko retrospekcja ich życia, ale też analiza różnych, często błahych, decyzji, które mają wielki wpływ na to, kim się stajemy i jak się toczą nasze losy.
Joanna Szczepkowska o spektaklu:
Ta sztuka urzekła nas swoją delikatnością i wewnętrznym rytmem. To, co wywiązuje się między dwiema kobietami jest niezależne od tego co mówią. Tylko od nas zależy jaką aurę będzie miało ich spotkanie. To trochę jak improwizacja znanego motywu jazzowego. Dlatego poprosiłyśmy o współpracę wybitego muzyka – Jarka Śmietanę.
Chcemy opowiedzieć o spotkaniu dwóch zupełnie różnych kobiet. O sile zauroczenia. O zazdrości. O tym, ile w nas wszystkich jest sprzecznych uczuć. Chcemy się spotkać po prostu.
Dwie kobiety, które choć się nie znają to jednak spędziły część życia myśląc o sobie – łączył je związek z tym samym mężczyzną. Teraz obie samotne postanowiły porozmawiać... Może wystarczy poznać się bliżej, żeby nienawiść zmieniła się w przyjaźń?
Akcja sztuki rozgrywa się na wyspie, blisko morza i choć to pozornie nie ma znaczenia, w spotkaniu dwóch kobiet są przypływy i odpływy wielkich i małych emocji.







Iwona Loranc „ Loran śpiewa Jakubczak”
11 maja 2012, godz. 18.00
Cena dla Państwa 25 zł   15 zł


WYSTĘPUJĄ:
Iwona Loranc - śpiew
Witold Żuromski - gitara
Na program składają się utwory z repertuaru Ludmiły Jakubczak (m.in. „Szeptem”, „Gdy mi Ciebie zabraknie”, „Alabama”)
w nowych aranżacjach w rytmie samby i bossa novy.
Iwona Loranc brała udział w licznych przeglądach i konkursach, na których odniosła wiele sukcesów. Najważniejsze wyróżnienia to: Grand Prix i nagroda dziennikarzy za wykonanie piosenki Toma Waits’a „Dno” w Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w 2002 roku, nagroda „Trytona” za wybitne walory artystyczne na festiwalu FAMA w Świnoujściu - 2002 r.,
I nagroda na 38. Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie - 2002r.
Iwona Loranc wydała 3 płyty – pierwszą z zespołem Tricolor (2003r.), i dwie solowe „Znaki na niebie” (2006r.) i „Loranc  Śpiewa Jakubczak” (2008r.).
Jarosław Śmietana poleca
PIOTR  PAWLAK  JAZZTET  - koncert jazzowy
15 maja 2012, godz19.00
Cena dla Państwa – 10 zł

W skład zespołu wchodzą:
Gerhard Ornig (Austria) - trąbka, flugelhorn
Tobias Pustelnik (Austria) – saksofony
Karel Eriksson (Szwecja) – puzon
• Zwycięzca nagrody za "Najlepsze Solo" podczas "Litvinov International JazzFest" – lato 2009.
• W 2009 roku nazwany "Najlepszym Solistą" podczas konkursu "Jazz Juniors" w Pradze z Karelem Ruzicką i Robertem Balzarem zasiadającymi w Jury.
Stephanie Zimmermann (Niemcy) – fortepian
Ilya Alabuzhev (Ukraina) –  kontrabas
• Rok 2009, zwycięzca nagrody za „Najlepszą Kompozycję” oraz zdobywca, wraz ze swoim
zespołem, 3-go miejsca na największym międzynarodowym jazzowym festiwalu na
Ukrainie „Do#Dj”
• W 2010 roku ukazała się debiutancka płyta studyjna „Recovery” (UKR Music) prezentująca
wyłącznie oryginale kompozycje basisty.
Piotr Pawlak Polska - perkusja
• (2011) Producent debiutanckiego krążka „Wist-Werk” (PiotrPawlakMusic).
18 kwietnia br. zespół Piotr Pawlak Jazztet startował w Konkursie na Indywidualność Jazzową Festiwalu Jazz nad Odrą 2012 i decyzją Jury został laureatem Nagrody ufundowanej przez Związek Artystów i Wykonawców STOART w wysokości 15 tys. złotych. 
Zespół został zakwalifikowany do finału jednego z 3 największych europejskich konkursów jazzowych mianowicie GEXTO Jazz Competition w Bilbao (Hiszpania). Wybrany  do finałowej czwórki, będzie się prezentować między 4 a 8 lipca 2012 w hiszpańskim Bilbao. 







Bluesowe Jam Session
Kawiarnia "Autograf"
15.05.2012 / godz. 20.00 / wstęp wolny
Zapraszamy na bluesowe jam session! Odbywają się one cyklicznie raz w miesiącu, we wtorki, a prowadzącymi są: Tomasz Nitribitt (voc, harp), Bartosz Niebielecki (drums), Bartek Miarka (guit) i Andrzej Stagraczyński (bass guit), znani z takich zespołów, jak HooDoo Band, The Crackers, Outsider czy SDM.
Na scenie może stanąć każdy, kto poczuje chęć do wspólnego muzykowania, a wierzcie nam Państwo, że pojawiają się znakomici, znani i nieznani, muzycy z naszej jakże barwnej wrocławskiej sceny. Zatem obecność obowiązkowa!


Leningrad – spektakl wyłącznie rockowy
16, 17 maja 2012, godz. 19.00
Cena dla Państwa 30 zł
Dedykowany grupie Siergieja Sznurowa spektakl udowadnia, że "Leningrad" to styl życia: forma błogosławionej dekadencji- pisze - Łukasz Drewniak - Dziennik Polska
Zapraszamy na spektakl Łukasza Czuja z udziałem MARIUSZA KILJANA i TOMASZA MARSA.
Hymn Rosji "Leningrad" w reż. Łukasza Czuja w Teatrze Piosenki we Wrocławiu. Pisze Łukasz Drewniak w Dzienniku - dodatku Kultura.

recenzja z dnia 20.02.2009 r.

Dedykowany grupie Siergieja Sznurowa spektakl udowadnia, że "Leningrad" to styl życia: forma błogosławionej dekadencji

Sznurów, lider kultowej "Grupirowki Leningrad", lubi powtarzać, że jego ociekające alkoholem i pokąsane wulgaryzmami piosenki to "nowy hymn świętej Rosji". Jest w tej muzyce anarchia i brud podrasowane wpadającą w ucho melodią. Sznurów i jego kompani dzielą się żądzą zabawy do upadłego, złością i radością, zamętem i bzdurą. Czy można powtórzyć ten efekt bez ich udziału? Ano można. We wrocławskim Teatrze Piosenki dziwny humbug "Leningrad". To nie koncert typowego tribute band, propozycja tylko dla fanów zespołu, ale spektakl pełen punkowej energii, muzyczna opowieść o przeklętej, pianej Rosji i kolejnym straconym pokoleniu. Reżyser Łukasz Czuj założył, że podglądamy wspólne pijackie muzykowanie grupy przyjaciół. W zapuszczonym mieszkaniu dogorywa po imprezie wokalista-Cwaniaczek, za kontrabasem śpi półnagi basista, wszędzie walają się butelki. Boli głowa, ale grać trzeba dalej, schodzą się kolejni kumple. Czterech muzyków i dwóch wokalistów powoli wprowadza nas w świat dźwięków i grypsującej poezji Sznurowa Zaskakujące, połamane aranżacje wydobywają z coverów "Leningradu" nieoczekiwane sensy. Poza muzyką słów pada niewiele. Ot, skacowani przyjaciele dziwią się, że piwo też składa się z atomów, że wszystkimi istniejącymi w Rosji portretami Putina można byłoby ogrzewać przez miesiąc cały Władywostok. Kłaniają się Szynkariow i Pieliewin. Odpowiedzialni za śpiewanie Mariusz Kiljan i Tomasz Mars nie próbują kopiować maniery wokalnej Sznurowa, tego nowego Wysockiego. Dźwigający ciężar spektaklu Kiljan staje się zdesperowanym rosyjskim chłopakiem, który z pomocą wódki i muzyki ogłasza nowy dysydencki manifest. Podobno tylko pijany Polak może poczuć to, co na co dzień czuje trzeźwy Rosjanin. Kiljan wybiera inną drogę. W jego byciu na scenie jest rosyjska desperacja i polski luz. Śpiewa o kumplach od kieliszka, emigracji, bandyterce, kobietach i narkotykach. Obserwacje obyczajowe, zwykłe knajpiane psioczenie na świat zostają wzbogacone o kontekst echa wojny czeczeńskiej, kpi się z nowych ruskich i Putina: "I tak po czasu kres - chujnia była i jest". Pijacka impreza przeradza się we wściekły bunt. Wokaliści oblewają stół i instrumenty benzyną. Ale świat nie spłonie. Bo świat alkoholika jest przemoczony do suchej nitki. W finale słychać "Swobodę" - jeden z najmroczniejszych protest songów Sznurowa, dedykowany siedzącemu w lagrze Chodorkowskiemu. Mars i Kiljan stawiają na stole wyjęte z pudła truchła dziesiątków budzików. Muzyka Leningradu to we współczesnej Rosji tykająca bomba zegarowa.»






                                                                   







Noc Muzeów 2012

pokaz filmów / sala filmowa (nr 13)
19.05.2012 / godz. 19:00 / wstęp wolny
 BAA - British Animation Awards (najlepsze brytyjskie animacje)
Program przygotowany przez British Council
Zapraszamy na przegląd najlepszych brytyjskich filmów animowanych nagrodzonych na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat prestiżowymi nagrodami British Animation Awards. Brytyjska animacja od wielu lat cieszy się znakomitą reputacją – zarówno dzięki niezwykłej różnorodności stosowanych technik, jak i zaangażowanej tematyce. British Animation Awards przyznawane są co dwa lata w dziewiętnastu kategoriach. W ramach naszego przeglądu zaprezentujemy pięć zestawów filmów nagrodzonych na BAA w latach 1994 – 2004.
kawiarnia Autograf
19.05.2012 / godz. 21.30 / wstęp wolny

Recital Romana Kołakowskiego
Pieśniarz, poeta, kompozytor, tłumacz i reżyser – przez niemal całe życie związany ze stolicą Dolnego Śląska, nazywany był „wrocławskim bardem”. Roman Kołakowski – wieloletni dyrektor artystyczny Przeglądu Piosenki Aktorskiej, od 2005 roku mieszka i pracuje w Warszawie, realizując w całej Polsce autorskie, muzyczne widowiska plenerowe i teatralne, by przywołać tylko: „63 Fotografie” ( Warszawa, Plac Krasińskich 2006 ), „Quaem queritis” ( Kraków, Rynek 2006 ), „Tajemnica Światła” ( Warszawa, Plac Zamkowy 2007 ), „Mulin Noir” ( Warszawa, Teatr Współczesny 2008 ), „Indeks’ 68” ( Kraków, Teatr Słowackiego 2008 ), „Zwierciadło Europy” ( Warszawa, Plac Teatralny 2009 ), „Adventus Lucis” ( Gdańsk, Kościoł Franciszkanów 2009 ), „Adresaci” ( Warszawa, Teatr Wielki 2009 ), „Banderia 1410” ( Malbork, Zamek 2010 ), „Sztandary’ 44” ( Warszawa, Plac Krasińskich 2010 ), „Imiona Czasu. Imiona Miasta” ( Kraków, Rynek 2010 ), „Album Civium Civitatis” ( Warszawa, Teatr Polski 2010 ).
Jego utwory autorskie i przekłady znaleźć można na płytach Justyny Steczkowskiej, Patrycji Markowskiej, Katarzyny Groniec, Edyty Geppert, Kazika Staszewskiego, Wojciecha Waglewskiego i Voo Voo, Grzegorza Markowskiego, Michała Bajora, Macieja Maleńczuka, Pawła Kukiza i wielu czołowych polskich aktorów.



KATECHEZA - projekt Kultury Aktywnej

sala kameralna
19.05.2012 / otwarcie godz. 20:00 / wstęp wolny
 KATECHEZA jest to projekt w którym planujemy podjąć tematy związane z coraz bardziej nabrzmiałym w polskiej rzeczywistości problemem wiary, religii i Kościoła.
Niestety państwo polskie nie jest w stanie zagwarantować neutralności światopoglądowej w obszarach, w których taką neutralność powinno zapewnić.
Krzyże wiszące w urzędach i placówkach państwowych są widokiem powszechnym.
Posyłając dziecko do państwowego przedszkola lub państwowej szkoły możemy być pewni, że aby nie zostało napiętnowane przez rówieśników jako ktoś "obcy" będzie musiało wziąć udział w katechezie!
Czym wobec tego jest katecheza? Czy jest to lekcja religii dla chcących pogłębić swoją wiarę czy raczej forma zbiorowej tresury i represji wobec obywateli? Jak wobec tego wygląda naprawdę polski Kościół i polska religijność?
Jaką rolę w państwie powinien odgrywać Kościół? Czy dopuszczalne jest aby we współczesnym państwie europejskim religia była orężem w walce politycznej? Czy dzisiaj religia bardziej łączy czy też dzieli ludzi? 
Pytań jest mnóstwo, a te przytoczone powyżej stanowią zaledwie początek. Oczywiście do problemów wiary, religii i Kościoła  można odnieść się w zupełnie inny, nie krytyczny sposób, prezentując na przykład swoje bardzo osobiste podejście do spraw  wiary... Na takie wypowiedzi również bardzo  liczę!
Udział w projekcie "Katecheza" weźmie około trzydziestu osób.



MÓJ BOSKI ROZWÓD - monodram w wykonaniu Krystyny Podleskiej
22 maja 2012, godz. 19.00 – wersja w języku polskim
23 maja 2012, godz. 19.00 – wersja w języku angielskim
Cena dla Państwa – 15 zł

 (słynna Ola - w kultowym filmie MIŚ).
Reżyseria Jerzy Gruza
Tłumaczenie: Christine Podleska oraz Anna Wołek
To wzruszająca i pełna optymizmu historia kobiety w średnim wieku, którą porzuca mąż, a córka wyprowadza się do narzeczonego. Do wypełnienia pustki Angela ma tylko psa i telefon. Teraz na nowo musi znaleźć swoje miejsce na ziemi, odnaleźć sens życia i szczęście. Krystyna Podleska - słynna Ola, z kultowego filmu "Miś" w reż. Stanisława Barei w monodramie "Mój Boski Rozwód"
Po różnorodnych perypetiach udaje się to jej. I to jest tryumf kobiety, która nigdy nie zatraciła nie tylko poczucia humoru, młodzieńczej ciekawości świata, a także dystansu do siebie i innych. Angela widzi nawet zabawną stronę swoich porażek. Zawsze dowcipna, czasami trochę złośliwa, a zazwyczaj kpiąca z samej siebie. Dlatego jej opowieść to piękna, ludzka historia - tryumf optymizmu i wiary w “kolejny lepszy dzień”.

UCISZ SERCE - recital Beaty Lerach
24 maja 2012, godz. 19.00
Cena dla Państwa – 10 zł


Grzegorz Urban- fortepian i kierownictwo muzyczne
Marcin Spera- kontrabas
Wojciech Buliński- perkusja

Beata Lerach jest jedną z najwybitniejszych wykonawczyń piosenki artystycznej młodego pokolenia. Artystka w bardzo krótkim czasie zdobyła niemal wszystkie nagrody na najważniejszych festiwalach piosenki poetyckiej i aktorskiej – w Krakowie, Wrocławiu, Olsztynie i Warszawie. Krytycy muzyczni porównują ją z Ewą Demarczyk i Edytą Geppert. Przygotowując materiał do występów, konsekwentnie podejmuje się interpretacji
trudnych piosenek, między innymi: Zygmunta Koniecznego, Andrzeja Zaryckiego, Zbigniewa Preisnera, czy Mirosława Czyżykiewicza. Swoim głębokim, ciepłym głosem śpiewa wzruszająco, porywająco i perfekcyjnie. W bardzo delikatny, subtelny sposób przekazuje teksty wybranych przez siebie utworów.
Podczas koncertu  usłyszymy między innymi pieśni autorstwa Agnieszki Osieckiej, Bułata Okudżawy, Jacquesa Brela, Seweryna Krajewskiego, Charlesa Aznavoura, Paolo Conte i Jerzego Satanowskiego.
Opowieści z szafy – spektakl grupy WINEGRET
25 maja 2012, godz. 17.00
Cena dla Państwa – 10 zł


WINEGRET to projekt teatralno-kabaretowy z pogranicza pantomimy, burleski, teatru improwizacji oraz „komedii wizualnej”.
Grupa Winegret to wyjątkowy duet, który tworzy sztukę komediową. Dorobek artystyczny grupy wywodzi się z najróżniejszych inspiracji teatralnych i kabaretowych: groteski, czarnego teatru, pantomimy czy teatru lalek. Dzięki połączeniu tych różnorodnych gatunków grupa stworzyła swój oryginalny język przekazu. Uniwersalność projektu sprawia, że Grupa Winegret występuje zarówno na festiwalach kabaretowych, jak i teatralnych, gdzie wielokrotnie zdobywa nagrody i wyróżnienia: min. Grand Prix Przeglądu Regionalnego Fama Wrocław 2010, Grand Prix na Festiwalu Skeczu i Małych Form Teatralnych w Warszawie 2007, II miejsce na Turnieju Łgarzy w Bogatyni 2009, czy Nagroda Zespołowa na Festiwalu Teatralnym Słodkobłękity w Zgierzu 2011.

Złamane paznokcie. Rzecz o Marlenie Dietrich
Monodram w wykonaniu Anny Skubik
25 maja 2012,godz. 19.00
Cena dla Państwa – 10 zł


tekst i reżyseria: Romuald Wicza-Pokojski
scenografia: Romuald Wicza-Pokojski
opracowanie muzyczne: Igor Nowicki
wykonanie lalki: Anna Skubik, Barbara Poczwardowska
Spektakl powstał przy współpracy z Teatrem Wiczy w Toruniu
„Złamane paznokcie. Rzecz o Marlenie Dietrich” to spektakl, będący intymnym portretem gwiazdy, która zapoczątkowała nowy wizerunek kobiety. Kobiety pięknej, niezależnej, lubiącej kochać, będącej upragnionym przedmiotem obu płci, zdystansowanej, namiętnej, zjawiskowej. To obraz poświęceń dla miłości i piękna, ceny, jaką płaci się za pakt ze sławą. Marlena Dietrich
– stara  i nieszczęśliwa – ostatnie 13 lat swojego życia spędziła w swoim domu w Paryżu. Z dala od fleszy, adoratorów i rodziny zmarła w samotności...
Koncert zespołu POPKULTURA
25 maja 2012, godz. 20.00
Cana dla Państwa – 10 zł


Maciek Olbrych - wokal/instrumenty klawiszowe
Evgeni Fomenko - gitary
Marcin Zawadziński - gitary
Kamil Komendecki - bas
Rafał Dutkiewicz - perkusja
Po raz pierwszy formacja pod nazwą POPKULTURA wystąpiła na wielkiej scenie na Festiwalu Heineken Open’er w Gdyni w 2010 roku. To był przełom.
20 sierpnia 2011 r. W Krakowie na Coke Live Music Festiwal zespół POPKULTURA w nowym składzie odniósł swój pierwszy wielki sukces. Na rynku muzycznym nie ukazał się jeszcze zapowiadany debiutancki album, a już setki fanów przyszły do festiwalowego namiotu by oklaskiwać, dobrze się bawić i tańczyć w rytmie prawdziwych rockandrollowych, świetnie brzmiących kawałków. Ten kto tam był, poczuł, że jest świadkiem narodzin nowej gwiazdy polskiego rocka.
POPKULTURA to przede wszystkim Maciej Olbrych – niezwykle utalentowany lider, wokalista, klawiszowiec, kompozytor i autor tekstów wszystkich utworów. Towarzyszą mu znakomici muzycy: wytrawna, dynamiczna sekcja – Rafał Dutkiewicz na bębnach i Kamil Komendecki na basie, a także błyskotliwy scenicznie Marcin Zawadziński na gitarach i żywiołowy Evgeni Fomenko na gitarze solowej. Zaprezentowali 12 równych, przebojowych utworów, które składają się na nowy album
STREET DUST – koncert Agaty Kurzyk
21 maja, godz. 21.00
Cena dla Państwa – 10 zł


Zupełnie wyjątkowy, pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych na świecie, projekt muzyczny łączący klasyczne piękno brzmienia wiolonczeli z najnowszą technologią obróbki dźwięku na żywo.
Niezwykła steampunkowa opowieść rodem ze świata, w którym odnajdą się zarówno postaci z powieści Terry'ego Pratchetta jak i bohaterowie japońskich filmów Anime. Muzyka Street Dust może doskonale posłużyć za ilustrację książek Juliusza Verne'a. Swą zapętloną strukturą przywodzi na myśl obrazy z filmów "Miasto zaginionych dzieci", czy "Delicatessen".
Krucha wiolonczelowa dusza Street Dust uzbrojona w elektroniczny egzoszkielet o potężnej mocy wyrusza na poszukiwanie Aurory Borealis...





CIAŁO – spektakl Niezależnej Manufaktury Tanecznej
26 maja, godz. 18.30
Cena dla Państwa – 10 zł

reżyseria i choreografia: Ewa Staroń
obsada: Ewa Staroń, Joanna Potkowska, Ula Szukałowska, Kaja Osóbka
CIAŁO  to rodzaj artystycznego manifestu
Historie bohaterek spektaklu (4 kobiet w różnym wieku) oscylują wokół tematyki cielesności oraz bezmyślnego dążenia kobiet do fizycznej doskonałości za wszelką cenę.
Bohaterki próbują zmierzyć się ze stereotypem kobiety idealnie pięknej (szczupłej, długowłosej, bez celulitu i zmarszczek) i własnymi, często traumatycznymi przeżyciami .
Spektakl oparty na kontrowersujnym tekście Eve Ensler '' Ciało doskonałe''
ŚLUB, CZYLI JA SAM
26 maja 2012, godz. 20.00
Cena dla Państwa – 10 zł
autorski spektakl Romualda Krężela inspirowany dramatem „Ślub” Witolda Gombrowicza
zrealizowany w ramach projektu Klubu ŻAK „premiera/rezydencja 2010” przy Gdańskim Festiwalu Tańca
pomysł, reżyseria, wykonanie, choreografia: Romuald Krężel
światło: Romuald Krężel
scenografia: Romuald Krężel
muzyka: Arvo Part, Steven Reich
użyte fragmenty: dramaty „Ślub” oraz „Historia” Witolda Gombrowicza
.
prezentacja na: Gdański Festiwal Tańca – czerwiec 2010
39. Ogólnopolski Festiwal Teatrów Jednego Aktora – listopad 2010
nagrody: GRAND PRIX Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Jednego Aktora 2010
we Wrocławiu
„ŚLUB” stawia pytanie o sens poszukiwania prawdy na swój temat. Czy odnalezienie i określenie swojej tożsamości jest w ogóle możliwe? Będzie to próba usystematyzowania czy zamknięcia, próba porządku czy zabicie możliwości dotarcia do prawdy? Czy sytuacje graniczne w życiu, kiedy zostajemy postawieni pod ścianą i nic nie jesteśmy w stanie zrobić, choć mamy siłę i energię zrobić wszystko - przybliżają nas do samych siebie czy oddalają? A może stwarzają na nowo? Na ile siebie poznałeś, a na ile pozwoliłeś sobie zwariować? Na ile pragnienie obcowania z drugim człowiekiem rozwija, a na ile jest twoim indywidualnym zabójstwem? Gdzie jest granica między odkrywaniem swojej indywidualności a alienacją społeczną?
„ŚLUB” ma być próbą połączenia wyrazu aktorskiego (i tu pytanie czym on w ogóle jest?) z
ruchem – tańcem (i tu znowu pytanie czym on jest?). Chcę sprawdzić, gdzie te dwa nośniki
artystycznej treści mogą się spotkać i nierozerwalnie połączyć (nawiązując do tytułowego ślubu).
Ma to być próba spektaklu opartego na obudzeniu energii w ciele – nośniku treści artystycznej bez zbędnego podziału na dane środki wyrazu (jak np. ruch i głos czy ruch i słowo), połączenia profesjonalnego (tylko z racji na wykształcenie) aktorstwa z nieprofesjonalnym (tylko z racji na brak wykształcenia) tańca. Poszukiwanie obecności aktora/tancerza/performera/wykonawcy na scenie i jego manifestacji poprzez artystyczną wypowiedź.

4 komentarze:

  1. Wreszcie w naszym Bloggerze wprowadzono automatyczną zwijarkę tekstu . Nie trzeba się męczyć z długą procedurą.
    Oczywiście oferta Impartu jest po kliknięciu myszą w Czytaj więcej..

    OdpowiedzUsuń
  2. Bilety rezerwujemy na blogu lub mailowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu! Bardzo dobry pomysł! Pięknie zrobione! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam ochotę na Szczepkowską ale szkoda gimnastyki !?

    OdpowiedzUsuń