niedziela, 7 kwietnia 2013

Oferta Impartu - Jazz nad Odrą.

Oferta - po kliknięciu w : Czytaj więcej.



49. „ Jazz nad Odrą” Festival - Szymon Mika z zespołem ORGAN SPOT
9 kwietnia 2013, godz. 19.30

Cena specjalna – 15 zł
Kajetan Galas - organ Szymon Mika - guitar Bartek Staromiejski - drums
Organ Spot – klasyczne jazzowe organowe trio, bez udziału basisty. Muzyka tej grupy to współczesna szkoła organowa, z ukłonem w stronę starych mistrzów. W repertuarze znajdziemy autorski materiał, współczesne kompozycje a także standardy jazzowe we własnych aranżacjach. Ich muzyka spotyka się z ciepłym przyjęciem podczas koncertów w Polsce i Europie. Organ Spot to także laureaci międzynarodowych konkursów: Jazz nad Odrą (trzy indywidualne nagrody dla każdego z członków, w tym Grand Prix dla Szymona), Young Best Jazz contest (1. nagroda zespołowa), Azoty Tarnów Jazz contest. W najbliższych dniach Organ Spot wydaje debiutancki album.
Kajetan Galas - organista, pianista, absolwent II stopnia w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej pod kierunkiem Wojciecha Groborza; student Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Piotra Wyleżoła oraz ArtEZ Enschede - jedynej szkoły w Europie kształcącej w kierunku organów Hammonda, jako członek i sideman w wielu grupach: własne projekty głównie tria organowe i/lub fortepianowe, współpracował m.in. z Bartkiem Staromiejskim, Szymonem Miką, Oktawią Kawęcką, Cezarym Konradem, Pawłem Dobrowolskim, Marcinem "Ułanem" Ułanowskim, narodową orkiestrą Sinfonia Varsovia i innymi. Zapalony propagator nieco zapomnianego już brzmienia Organów Hammonda.
Szymon Mika - młody gitarzysta jazzowy, który mimo swojego wieku gra z niebywałą dojrzałością i błyskotliwą techniką. Laureat Grand Prix na konkursie Jazz nad Odrą 2012. Regularnie występuje w krakowskich klubach jazzowych. Przygodę z muzyką rozpoczął od najmłodszych lat kiedy to z sukcesem występował w zespole jazzowym swojego ojca grając na perkusji. Po kilkuletniej przerwie w muzykowaniu, w wieku 11 lat Szymon zaczął grać na gitarze. Początkowo kształcił się w kierunku muzyki klasycznej w Szkole Muzycznej w Wadowicach, następnie pod okiem Jarosława Dzienia (zespół Que Passa) oraz wybitnego gitarzysty i pedagoga Adama Zalasa w Szkole Muzycznej II stopnia przy ul. Basztowej w Krakowie. Obecnie student Akademii Muzycznej w Katowicach. Uczestnik warsztatów jazzowych, miał okazję uczyć się od takich mistrzów jak: Peter Bernstein, David Doruzka, Wojciech Groborz. Skomponował muzykę do kilku filmów kina niezależnego.
Bartek Staromiejski - absolwent Instytutu Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Stypendysta Staatliche Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst w Sztutgarcie.Laureat międzynarodowych konkursów jazzowych.Współpracuje m. in. z Januszem Muniakiem, Maciejem Sikałą, Maciejem Strzelczykiem, Markiem Bałatą, Januszem Skowronem, Tadeuszem Leśniakiem, Janem Jarczykiem, Siggy Davis, Izą Zając, Beatą Przybytek.Swobodnie porusza się w wielu stylach muzycznych, od jazzowego mainstream'u przez latin, salsę do fusion, funk i muzyki pop.
49. „ Jazz nad Odrą” Festival – Piotr Pawlak Jazztet
10 kwietnia 2013, godz. 19.30

Cena specjalna – 15 zł
Piotr Pawlak Jazztet: Gerhard Ornig - Austria - trąbka, fluegelhorn Tobias Pustelnik - Austria - sax Karel Eriksson - Szwecja - puzon Stephanie Zimmermann - Niemcy - fortepian Ilya Alabuzhev - Ukraina - kontrabas Piotr Pawlak - Polska - perkusja
Piotr Pawlak Jazztet zrodził się z inicjatywy młodego polskiego perkusisty Piotra Pawlaka na drugim roku studiów (Grudzień 2009) prestiżowego wydziału jazzu Uniwersytetu Muzycznego w Graz (Austria). Muzycy zadebiutowali niedaleko później koncertem, który odbył się na scenie tejże uczelni 25 stycznia 2010 roku. Występ wzbudził uznanie wśród studentów, profesorów oraz zebranej widowni. Od tamtego momentu, międzynarodowy jazzowy sekstet spotyka się regularnie oraz koncertuje na terenie Austrii i poza jej granicami. Piotr Pawlak Jazztet, w swojej krótkiej historii, występował także na festiwalach: w Hiszpani (XII Festival de Jazz de Bueno), w Polsce (Jazzonalia w Koninie, Jazz nad Odrą we Wrocławiu), w Niemczech (30 Bawarski Festiwal Jazzowy w Regensburgu, Herner Jazz Herbst 2011 w Herne), w Chorwacji (Kunst Bunker Festival w Duga Resa), w Szwajcarii (Hochschule fur Musik - Lucern) jak również klubach i restauracjach na terenie Austrii, Polski, Francji, Włoch, Szwajcarii oraz na Słowacji. We wrześniu 2012 roku Jazztet wziął udział w finale V European Jazz Contest w Rzymie gdzie jeden z członków grupy - puzonista Karel Eriksson - wyróżniony został nagrodą Wybitnego Solisty (Outstanding Soloist Award). Jury konkursu, po dokonaniu przesłuchań, które odbyły się na żywo w trzech włoskich miastach (Milan, Rzym, Siena), z 33 kandydujących formacji wybrała tylko czterech finalistów. Pomiędzy 4 a 8 lipca, wraz z 3 innymi grupami z Czech, Niemiec oraz Polski, zespół zmagał się w finale międzynarodowego konkursu jazzowego 36. Getxo Jazz Competition w Hiszpanii, na którym wywalczył 2 nagrodę, trofeum oraz gratyfikację pieniężną w wysokości 1.500 euro. Do konkursu zgłosiło się ponad 40 zespołów. Nagrodę ufundowaną przez Związek Artystów i Wykonawców STOART w wysokości 15 tys. złotych w dniu 18 Kwietnia 2012 na 48 Wrocławskim Festiwalu “Jazz Nad Odrą” jury przyznało także zespołowi Piotr Pawlak Jazztet. Nagroda ta umożliwiła grupie występ w trakcie kolejnej edycji festiwalu. Między 15 a 28 lutym 2011-ego roku lider grupy zorganizował pierwszą międzynarodową trasę koncertowa po Austrii, Polsce oraz Słowacji, która liczyła 12 koncertów w 14 dni oraz zaowocowała wydaniem debiutanckiej płyty Live pod nazwą „Wist-Werk”. Dany krążek jest kompilacją 2 występów na żywo, które odbyły się w lutym oraz marcu 2011 roku. Projekt został wsparty przez Wydział Kultury województwa Styrii: „Kultur Steiermark. Piotr Pawlak Jazztet jest jednym z najmocniej swingujących młodych zespołów w Europie, grający ekscytujący mix oryginalnych otworów oraz aranżacji, które oddają hołd wielkim zespołom Bennego Golsona oraz Arta Blakey. Połączenie zgranej sekcji oraz inspirujące solówki pomagają tej międzynarodowej formacji, czyniąc ją jedną z najgorętszych nowych grup na europejskiej scenie jazzowej. Ed Partyka (USA) – puzonista, kompozytor oraz aranżer, Dziekan wydziału jazzu Uniwersytetu Muzycznego w Graz (Austria) http://www.edpartyka.com/
49. „ Jazz nad Odrą” Festival – Piotr Schmidt „ Generation Next”
11 kwietnia 2013, godz. 23.00

Cena specjalna – 15 zł
GENERATION NEXT
Piotr Schmidt -trąbka Jacek Namysłowski- puzon Gabriel Niedziela- gitara Tomasz Wendt- sax Arek Skolik -drums Francesco Angiuli- bass
Generation Next to świeże spojrzenie na muzykę jazzową. Zespół ten to nowoczesny akustyczny mainstream poszukujący przestrzeni, barw, wrażeń i wyjątkowych emocji!
Piotr Schmidt – urodzony w 1985 roku, trębacz. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, Instytutu Jazzu. Gry na trąbce uczył się pod kierunkiem Piotra Wojtasika. Studia ukończył z wyróżnieniem. Obecnie wykładowca Historii Jazzu na AM w Katowicach, oraz w Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej we Wrocławiu, gdzie uczy również trąbki. Piotr Schmidt jest stypendystą University of Louisville, Kentucky, USA 2006, ponadto ma na swoim koncie wiele indywidualnych osiągnięć.
Tomasz Wendt – saksofonista jazzowy. Student II wydziału Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie saksofonu dr. Janusza Brycha. Laureat wielu nagród na konkursach w Polsce i Europie.
Jacek Namysłowski – puzonista jazzowy i sekcyjny, kompozytor i aranżer. Od kilku lat w czołówce ankiety Jazz Top magazynu Jazz Forum w kategorii puzonista jazzowy roku. W roku 2000 kwintetem Jacka Namysłowskiego zdobył pierwszą nagrodę na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni. Rok później ten sam zespół zajął drugie miejsce na festiwalu Pomorska Jesień Jazzowa. Jacek Namysłowski z zespołem Timeless zdobył pierwszą nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, gdzie Jacek dostał również nagrodę indywidualną. Z tym samym zespołem zdobył nagrodę Grand Prix na konkursie Bielska Zadymka Jazzowa.
Gabriel Niedziela – gitarzysta jazzowy, absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. W 2006 roku uzyskał również dyplom II stopnia Państwowej Szkoły Muzycznej w Rybniku. Do osiągnięć indywidualnych może zaliczyć m.in. II miejsce na Mistrzowskim Konkursie Gitarzystów Jazzowych w Warszawie – Guitar City 2007 r. oraz Wyróżnienie na V Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach 2010. Wraz ze swoim kwartetem koncertuje w kraju oraz za granicą.
Francesco Angiuli – urodzony w Monopoli (Bari, Włochy Południowe. Współpracował z takimi gigantami jak: John Patitucci, Dave Liebman, Dave Holland, Barry Harris, Alain Caron, Mike Manieri, Harvie S., Steve La Spina, itd. Francesco bierze udział w wielu jazzowych projektach w Europie, gra także muzykę klasyczną i współczesną. Wygrał niezliczone nagrody międzynarodowe, miedzy innymi Baronissi Jazz w 2001. Oprócz koncertowania w całej Europie, zajmuje się także nauczaniem, prowadząc warsztaty w wielu konserwatoriach i na akademiach muzycznych na kontynencie.
Arek Skolik – urodzony w 1970 roku w Częstochowie perkusista i kompozytor jazzowy. W 2005r. został obdarzony tytułem najlepszego perkusisty roku przez miesięcznik '„Gitara Bas i Bębny”', a także otrzymał nagrodę prezydenta miasta Gliwic za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury muzycznej. Od wielu lat zajmuje czołowe miejsca w ankiecie pisma jazz forum jako perkusista jazzowy. Arek Skolik współpracował grając koncerty i nagrywając płyty z takimi artystami jak: Nigel Kennedy, John Zorn, Lee Konitz, Steve Logan, Ronnie Cuber, Nina Stiller, Leszek Możdżer, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak, Zbigniew Namysłowski, Jan Ptaszyn Wróblewski, Jacek Niedziela, Wojciech Niedziela, Tymon Tymański, Stanisław Soyka, Ziut Gralak, Wojtek Puszkek, Romek Twarożek, Joachim Mencel, Irek Głyk, Janusz Muniak, Maciej Sikała, Tomasz Szukalski, Piotr Baron, Piotr Wojtasik, Jarek Śmietana, Wojciech Karolak, Piotr Cieślikowski, Shakin Dudi
Czy Następna Generacja muzyków spełnia pokładane w nich oczekiwania? Czy tak samo zachwyca słuchaczy jak robiła to poprzednia? W jaki sposób to bogate w muzyczne geny pokolenie artystów jest inne i czym się wyróżnia? Przyjdź na koncert zespołu Generation Next i przekonaj się na własne uszy!
Zespół Generation Next debiutuje 11 kwietnia 2013 roku na festiwalu Jazz nad Odrą. Koncert ten będzie połączony z nagraniem płyty Live, której wydanie planowane jest na lipiec/sierpień 2013 roku. Nie licząc kwietniowej trasy koncertowej pierwsze koncerty tego zespołu planowane są na koniec lipca 2013.
49. „ Jazz nad Odrą” Festival – Koncert Laureatów, Maya Azucena, Dorota Piotrowska Projekt
13 kwietnia 2013, godz. 16.00

Cena specjalna – 30 zł
Laureaci 2013
MAYA AZUCENA Maya Azucena – śpiew Christian Ver Halen – gitara Ivan Katz – perkusja Stan Davis – instrumenty klawiszowe i bas
Maya Azucena to doceniona przez krytyków i nominowana do nagrody Grammy wokalistka i aktywistka oddana inspirowaniu świata poprzez swój głos. Zdobyła wiele wyróżnień, wśród których znajduje się certyfikat Grammy, przyznany za współpracę ze Stephenem Marleyem – gwiazdą z Jamajki, Uchwała Kongresu za koprodukcję koncertu „Hope Night” – imprezy mającej na celu zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej przemocy domowej, oraz prestiżowej nagrody „Top 40 Under 40” przyznanej Artystce przez The Network Journal za jej działalność biznesową, społeczną i zagraniczną. Maya zajmuje się nauczaniem nastolatków, motywowaniem ich do działalności artystycznej i dążenia do osiągnięcia swoich celów. W programie MTV's MADE udało jej się dotrzeć z tym przekazem do świata, pomagając nastolatce w 5 tygodni osiągnąć jej potencjał. W listopadzie 2002 roku, Maya wystąpiła na znanej konferencji TEDx WOMEN w Waszyngtonie, a przed nią kolejny prestiżowy występ – tym razem na konferencji Omega's Design By Nature z udziałem Billa Clintona, która odbędzie się w październiku 2013 roku.
Billboard i Washington Post informowały o jej hipnotyzujących występach a Village Voice pisał, że „wyposażona w potężny i robiący wrażenie głos Azucena jest, być może, najbardziej imponującą z dzisiejszych żeńskich gwiazd muzyki hip-hop/soul/R&B.” Współpracowała i występowała wspólnie z artystami reprezentującymi różnorodne nurty, takimi jak Marcus Miller, Q-Tip, Cormega, Mr. Cheeks, Fitz & the Tantrums, Roy Ayers, Roberta Flack, Immortal Technique, Vernon Reid, czy Jonathan Peters. Najnowszy album Mai, zatytułowany „CRY LOVE” znalazł się na kliku listach przebojów, osiągając nr 1 na liście Pop Matters i „Top Ten Albums You May Have Missed” sklepu Amazon. Na zaproszenie Departamentu Stanu USA oraz Ambasad USA w różnych krajach, Maya Azucena odwiedziła wraz z zespołem Chiny, Birmę, Sri Lankę, Filipiny, Honduras, Salwador, Tanzanię a ostatnio – Rosję, stając się tematem z okładki The Washington Post. Gazeta potwierdziła, że „… śpiewała o uskrzydlonej sprawiedliwości, miłości we wszystkim, poczuciu siły i dobra i o tym, że wszystko, wszystko, wszystko będzie dobrze.” Obecnie Maya zaangażowana jest we wsparcie akcji „One Bilion Rising” („Nazywam się Miliard”) – międzynarodowego przedsięwzięcia mającemu na celu przeciwdziałanie przemocy domowej. Jej piosenka „Dance Revolution” jest hymnem kampanii wzywającym świat do zjednoczenia się przeciwko tragicznym statystykom wykorzystywania i gwałtów na kobietach i dziewczętach. Dziękuję i do usłyszenia.
DOROTA PIOTROWSKA PROJECT with Jeremy Pelt
Dorota studiowała na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie w 2006 roku uzyskała stopień licencjata Filologii Romańskiej. Studia te Dorota studiowała na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie w 2006 roku uzyskała stopień licencjata Filologii Romańskiej.  Studia te umożliwiły jej docenienie wartości, jaką niesie z umożliwiły jej docenienie wartości, jaką niesie z umożliwiły jej docenienie wartości, jaką niesie z umożliwiły jej docenienie wartości, jaką niesie z umożliwiły jej docenienie wartości, jaką niesie z e sobą opowieść i struktura formy, , ale jeszcze w ich trakcie, grając i koncertując z kubańskim zespołem, łączyła naukę z muzykowaniem. Po ukończeniu studiów zde ale jeszcze w ich trakcie, grając i koncertując z kubańskim zespołem, łączyła naukę z muzykowaniem. Po ukończeniu studiów zde ale jeszcze w ich trakcie, grając i koncertując z kubańskim zespołem, łączyła naukę z muzykowaniem.  Po ukończeniu studiów zde cydowała, że będzie podążać za swoją pasją do jazzu i wstąpiła do Conservatorium van Amsterdam, , gdzie poznała muzykę Ralpha Petersona, którego sylwetka zainspirowała ją do przeprowadzki do Groningen w Holandii, aby studio gdzie poznała muzykę Ralpha Petersona, którego sylwetka zainspirowała ją do przeprowadzki do Groningen w Holandii, aby studio wać pod jego okiem.  Peterson wkrótce stał się jej muzycznym i wać pod jego okiem.  Tygodniowa wycieczka do Nowego Jorku zaowocowała  życiowym mentorem i dołączeniem przez Dorotę do programu wymiany na Long Island University, a później przeniosła się do The New School.
49. „ Jazz nad Odrą” Festival – Adam Bałdych „ Imaginary room”
13 kwietnia 2013, godz. 23.00

Cena specjalna – 25 zł
Adam Bałdych- skrzypce, Iiro Rantala-piano, Paweł Dobrowolski- perkusja, Michał Barański- kontrabas, Marius Neset- sax
„Imaginary Room” to pierwsza płyta Adama Bałdycha, nagrana z wybitnymi skandynawskimi muzykami dla prestiżowej niemieckiej wytwórni ACT MUSIC. Płyta dostępna jest w sklepach od 22 czerwca, a tuż po jej wydaniu Adam trafił na okładkę czasopisma Jazzpodium. Bałdych współpracujący dotychczas z takimi artystami jak Jim Beard, Urszula Dudziak, Leszek Możdżer, Lars Danielsson, Mika Urbaniak, Grażyna Auguścik, Royal Quartet czy L.U.C, znany jest z bezkompromisowych poszukiwań twórczych. Na płycie znajdują się autorskie kompozycje Adama łączące najnowsze trendy muzyczne. Płyta „Imaginary Room” pokazuje, że wiolinistyka jazzowa potrafi być zaskakująco nowoczesna, a sam Adam pomimo młodego wieku wyznacza nowe kierunki dla skrzypiec jazzowych. Adam Bałdych przełamuje wszystkie stereotypy na temat skrzypiec, a jego ekspresja, niezwykła kreatywność i wirtuozeria nie pozostawiają złudzeń dlaczego nazywany jest "Diabłem". „Imaginary Room” zyskała już wiele pozytywnych recenzji nie tylko w Polsce, ale również za granicą, a wciąż pojawiają się nowe. „Bałdych już teraz można śmiało stawiać w jednym rzędzie z Seifertem i Urbaniakiem, co więcej, na tle wymienionych artystów, prawdziwych niekwestionowanych filarów jazzu, Bałdych zdaje się być pod względem wirtuozerii bez konkurencyjny”. Piotr Iwicki – Jazz Forum „Mamy wreszcie nową – po Urbaniaku – gwiazdę jazzowych skrzypiec”. Tomasz Handzlik – Gazeta Wyborcza „Bałdych nadaje swoim skrzypcom głos i emocjonalną siłę, której nie słyszano od dekad i wprowadza świeżość we współczesnej muzyce”. Allaboutjazz.com „Bez wątpienia Adam jest najbardziej rozwiniętym technicznie skrzypkiem żyjącym w naszych czasach. Możemy spodziewać się po nim wszystkiego”. Ulrich Olshausen - Frankfurter Allgemeine Zeitung
Adam Baldych - skrzypek, kompozytor i producent muzyczny. Urodzony 18.05.1986r w Gorzowie Wlkp.
Leningrad 23, 24 kwietnia 2013, godz. 19.00
Cena specjalna – 35 zł
koncepcja i reżyseria spektaklu: Łukasz Czuj aranżacja i kierownictwo muzyczne: Krzysztof Łochowicz tłumaczenie tekstów: Michał Chludziński projekty kostiumów i przestrzeni: Elżbieta Rokita
Znakomicie zrealizowany muzyczny spektakl, zbudowany na bazie 18 piosenek z repertuaru zespołu "Leningrad" z Sankt Petersburga. Przedstawienie wciąga od początku niezwykle wiarygodnie i sugestywnie tworzonym nastrojem permanentnej balangi, doskonałą grą aktorów Mariusza Kiljana i Tomasza Marsa oraz porywa niesamowitą energią granej na żywo, ostrej muzyki, w wykonaniu instrumentalistów, którzy również uczestniczą w działaniach scenicznych. Od ponad trzech lat na kameralnej scenie Teatru Piosenki spektakl cieszy się niesłabnącą popularnością wśród publiczności, która po każdym przedstawieniu domaga się bisów. W twórczości "Leningradu" i ich lidera Siergieja Sznurowa można odnaleźć ducha anarchii, czarny humor i skłonności do operowania radykalnymi środkami wyrazu. Bohaterowie jego piosenek to niebieskie ptaki, artyści, lumpy, którzy całkiem dobrze czują się na marginesie życia społecznego. To też ludzie odwróceni plecami do polityki, do Putina, współczesnej Rosji. Celebrujący wolność w ramach niczym nie ograniczonej artystycznej anarchii. Piosenki Sznurowa to z jednej strony przewrotne, dekadenckie teksty , z drugiej zaś ostra energetyczna muzyka, porywająca słuchacza od pierwszych taktów. Czuć w niej wpływy wielu gatunków muzycznych, ale w całości składa się ona na niezwykle oryginalny projekt artystyczny. W Rosji "Leningrad" jest niezwykle popularny , jego znaczenie na tamtym rynku można porównać do wpływów Kazika i "Kultu" w Polsce. - Łukasz Czuj, reżyser wrocławskiej realizacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz