wtorek, 19 kwietnia 2011

SERNIK


SERNIK
1 kg sera
1 szklanka cukru
2 jajka
4 żółtka
½ szklanki oleju
1 budyń
1 szklanka mleka
1 cukier waniliowy
wiórki kokosowe (do posypania )
jajka + żółtka + cukier utrzeć dodać ser ,budyń ( suchy ),
cukier waniliowy – wymieszać, stopniowo dodając olej,
na koniec dodać mleko.
Ciasto:
2 szklanki mąki
2 żółtka
1 łyżeczka proszku
1 cukier waniliowy
½ szklanki cukru
20 dag margaryny
Wyrobić jak na makaron, ciasto wyłożyć na blaszkę.
Wyłożyć masę serową. Piec z 50 minut.
Ubić pianę ( z 6 białek ).
Pianę bijemy z 1/2 szkl. cukru, wylewamy na upieczony sernik, posypujemy wiórkami i zapiekamy przez 20 minut.

5 komentarzy:

  1. Może ktoś zna przepis na sałatkę Franciszki?

    OdpowiedzUsuń
  2. JA SAŁATKĘ FRANCISZKI ZJADŁAM W DOMU. ALE NIE ZNAM PRZEPISU.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały przepis... dodam tylko, że zaoszczędzimy dużo czasu, gdy ubijemy same białka na sztywno i dopiero wtedy zaczniemy ubijać z cukrem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Joma przepraszam oczywiście masz rację, sama najpierw ubijam pianę na sztywno a potem dodaję powoli cukier i dalej ubijam.Przepis napisałam tak jak go dostałam, próbowałam zmienić go teraz ale niestety się nie udało.Pozdrawiam Maria.

    OdpowiedzUsuń